آماده‌باش در اراضی اشغالی؛ کارشناسان از فراگیر شدن اضطراب عمومی خبر می‌دهند

14:51 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۰۳۶
آماده‌باش در اراضی اشغالی؛ کارشناسان از فراگیر شدن اضطراب عمومی خبر می‌دهند
اراضی اشغالی وضعیت مرگبار و دشواری در انتظار پاسخ مقاومت تجربه می‌کند و سرگردانی در میان مقام‌ها و ساکنان دیده می‌شود.

خبرگزاری میزان – همزمان با تشدید تنش‌ها با حزب‌الله لبنان، صهیونیست‌ها با چشم انداز «سال گمشده» دیگری در شمال اراضی اشغالی در حالی که تخلیه شد، مواجه هستند.

تحلیلگران مستقر در اراضی اشغالی می‌گویند که صهیونیست‌ها خود را برای پاسخ ایران و مقاومت به ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر آماده می‌کنند.

آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی

با پیش‌بینی پاسخ مورد انتظار ایران و مقاومت لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حالت آماده‌باش قرار دارد.

وب سایت والا گزارش داد: اطلاعات نظامی و نیروی هوایی با توجه به برآوردهای پاسخ قریب‌الوقوع ایران، وضعیت آماده‌باش خود را افزایش دادند.

حس عمومی اضطراب در اراضی اشغالی

تصاویر گرفته شده از خیابان‌های تل‌آویو وضعیت اضطراب و ترس عمومی را نشان می‌دهد.

یک کارشناس صهیونیست می‌گوید: مردم مطمئنا تنش دارند، مردم کمتری در خیابان هستند، احساس کلی اضطراب وجود دارد.

منتقدان نتانیاهو چه در داخل اراضی اشغالی و چه در خارج از آن به سرعت بیان کردند که ماهیت ترور هنیه ممکن است ترفندی از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای طولانی کردن و تشدید درگیری برای جلوگیری از فروپاشی کابینه ائتلافی شکننده خود و برگزاری زودهنگام باشد.

در اواخر جولای وزیر آموزش رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که خطر بسیار زیاد است و مدارس در منطقه تخلیه شده، در فاصله سه مایلی مرز، بازگشایی نخواهند شد.

بسیاری از صهیونیست‌هایی که در جوامع خط مقدم باقی مانده‌اند، متعلق به تیم‌های اورژانس محلی مسلح هستند که اکنون تحت نظارت نیرو‌های ذخیره نظامی خدمت می‌کنند.

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ادعای پیروزی می‌کند، حال و هوای تل‌آویو به دور از جشن و پیروزی است؛ این شهر ساحلی با جمعیت بیش از ۴۰۰ هزار نفر، که اغلب در تعطیلات آخر هفته مملو از جمعیت بود، ساکت‌تر از حد معمول است و بسیاری آن را به ترس از پاسخ ایران و حزب‌الله می‌دانند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در هشدار کامل است و فروشگاه‌ها از افزایش خرید کالا‌های اساسی با ذخیره‌سازی شهروندان خبر می‌دهند.

لحن نتانیاهو با حال و هوای میدانی در تل‎آویو در تضاد است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *