عابران پیاده مقصر ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت هستند

12:37 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۰۱۶
عابران پیاده مقصر ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت هستند
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به این که در ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت، عابر پیاده مقصر است، گفت: پل عابر، زیرگذر و گذرگاه وجود دارد ولی عابر از آن استفاده نمی‌کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ علی اصغر شریفی، در خصوص آمار تصادفات فوتی در شهر تهران به تفکیک سنین توضیح داد و گفت: در چهار ماهه اول امسال در شهر تهران و در ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت، عابر پیاده، مقصر شناخته شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد که در این تصادف فوتی که به وقوع پیوسته است، دقیقا پل عابر پیاده، گذرگاه عابر پیاده، زیر گذر، پیاده رو وجود داشته است ولی او از آن‌ها استفاده نکرده است و در اینجا سهم تقصیر به عابر پیاده‌ای که این سهل انگاری را داشته و این حادثه را به‌وجود آمده است.

سرهنگ شریفی گفت: در بررسی‌های انجام شه همچنین مشخص شد که در مدت مشابه امسال در شهر تهران هشت درصد از تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به کودکان و نوجوانان بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین هشت درصد از این آمار به سنین ۱۸ تا ۲۶ سال، ۱۵ درصد به سنین ۳۶ تا ۴۶ سال و بالاترین درصد تصادفات در شهر تهران در بحث عابرین پیاده به سن بالای ۵۵ سال با عدد ۴۰ درصد اختصاص پیدا می‌کند.

وی گفت: رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که افراد سالمند و سالخورده و بازنشستگان صبح‌های اول وقت برای قدم زدن و ورزش به پارک‌ها می‌روند و می‌بایست رانندگان تمام حواس و دقت خود را در این موقع بیشتر به عابرین پیاده اختصاص دهند تا حادثه‌ای به وقوع نپیوندد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *