خداحافظی یک کشتی گیر عنواندار دیگر از دنیای قهرمانی بعد از المپیک

12:03 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۰۰۸
خداحافظی یک کشتی گیر عنواندار دیگر از دنیای قهرمانی بعد از المپیک
حاجی‌علی‌اف دارنده دو مدال المپیک با پایان بازی‌های المپیک پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

خبرگزاری میزان - حاجی‌علی‌اف آذربایجانی، قهرمان ۳ دوره رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک در صفحه رسمی خود اعلام کرد که هواداران دیگر او را روی تشک مسابقات نخواهند دید.

علی‌اف که ۸ مدال رنگارنگ اروپایی را نیز در کارنامه دارد عنوان کرد: هموطنان عزیز، سال‌ها افتخار بزرگی برای من بود که پرچم خود را بر فراز قله‌ها به اهتزاز درآورم تا سرود ملی کشورمان را بشنویم. پیروزی‎های من تنها دستاورد‌های شخصی نیست، بلکه پیروزی‌های کل مردم آذربایجان است. می‌خواهم از همه کسانی که تا کنون از من حمایت کرده‌اند، تشکر کنم.

یادآور می‌شویم، کاپیتان دیرینه تیم آذربایجان در پاریس در سومین بازی‌های خود در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب کشتی گیر داغستانی تیم ملی مجارستان، اسماعیل موسوکایف، قهرمان جهان شد و از برندگان عقب ماند. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو برنز و سه سال پیش در توکیو نقره گرفت. 

در پایتخت فرانسه، شش ورزشکار دیگر بازنشستگی خود را اعلام کردند، میخائین لوپز کشتی‌گیر افسانه‌ای کوبا که برای پنجمین بار به پله‌های بالای سکوی المپیک صعود کرده بود با ۵ مدال طلا و ۳ نقره سنگین وزن جهان برای همیشه از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.

ژان بلنیوک دارنده یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز المپیک که ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز جهان را برای اوکراین به دست آورده بود دیگر فرنگی کاری بود که به دنیای قهرمانی‌اش پایان داد.

طا‌ها آکگول ترک، قهرمان سه دوره جهان با دو نقره و ۳ برنز مسابقات جهانی و فاتح ۱۰ سکوی قهرمانی اروپا که یک مدال طلا و دو برنز المپیک را نیز در کارنامه داشت، کفش‌های خود را به نشانه خداحافظی از پا درآورد.

صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک، رستم آساکالوف قهرمان بازی‌های آسیایی و دارنده ۲ مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان، آیال لازارف قهرمان آزادکار آسیا از قرقیزستان دیگر کشتی گیرانی بودند که در جریان بازی‌های المپیک به کار خود در ورزش حرفه‌ای پایان دادند.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *