گفت‌وگو|

اسدی: پاداش نقدی و دوچرخه کی‌تی‌ام به لبیب اهدا می‌شود/ به دانش و ارتباطات مربی بلژیکی نیاز داریم

8:45 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اسدی: پاداش نقدی و دوچرخه کی‌تی‌ام به لبیب اهدا می‌شود/ به دانش و ارتباطات مربی بلژیکی نیاز داریم
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: به صورت کامل با مربی خارجی علی لبیب تسویه کرده‌ایم.

رسول اسدی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد علی لبیب، رکابزن ایران در مسابقات جاده بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ و رد شدن این ملی‌پوش از خط پایان پس از ۳ دوره ناکامی رکابزنان در عبور از خط پایان، اظهار داشت: هدفگذاری اصلی و نهایی فدراسیون این بود که طلسم عبور نکردن رکابزنان ایران از خط پایان در ادوار اخیر المپیک به دست رکابزن جوان و ۲۲ ساله کشورمان شکسته شود. تمام برنامه‌ریزی‌ها به این سمت بود که او بتواند به عنوان یکی از نفرات به خط پایان برسد که واقعاً کاری که لبیب انجام داد ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: حتی در صحبت‌هایی که مربی خارجی لبیب با من داشت از من درباره هدفگذاری فدراسیون پرسید و آن زمان به او اعلام کردم که تمرینات به گونه‌ای باشد که لبیب بتواند رقابتش در المپیک را به پایان برساند و او هم در جواب گفت کاملا هدف منطقی را در پیش گرفته‌ایم.

به همکاری با «ویگنز» ادامه می‌دهیم

اسدی درباره احتمال اختصاص پاداش به علی لبیب، گفت: قطعاً پاداش نقدی از طرف فدراسیون به لبیب تقدیم خواهد شد و میزان آن پاداش هم به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون رسیده است. همچنین دوچرخه کِی‌تی‌ام (KTM) که از اسپانسر گرفته بودیم و با آن در المپیک پاریس رکاب زد را به عنوان هدیه‌ای دیگر به لبیب اهدا کردیم که به نظرم کمترین کار در حق هر ورزشکاری المپین است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درخصوص ادامه همکاری با ویگنز، مربی بلژیکی علی لبیب گفت: در ابتدا باید تاکید کنم تمام مبلغ قرارداد با او تسویه شده و مشکلی از نظر مسائل مالی نداشتیم. با نتایجی هم گرفته شد قطعاً با ویگنز ادامه همکاری خواهیم داشت چرا که به دانش و ارتباطات او به ویژه در اروپا نیاز داریم.

در حال عبور از بحران‌های سال‌های اخیر دوچرخه‌سواری بودیم

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از راه‌های پیشرفت دوچرخه‌سواری کشورمان استفاده از دانش مربیان اروپایی است و نیاز داریم برای ارتباط بهتر با کشور‌هایی صاحب سبک اروپایی از چنین مربیان سرشناسی استفاده کنیم. البته ادامه همکاری منوط به تخصیص بودجه مناسب و در واقع تحقق بودجه مصوب در تفاهم‌نامه است تا بتوانیم با برنامه و اولویت بندی مناسب بتوانیم بدون صرف هزینه‌های اضافی به نحو احسنت از حضور ویگنز بهره ببریم.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: روز به روز در حال عبور از بحران‌های سال‌های اخیر رشته دوچرخه‌سواری بودیم و امیدوارم عملکرد لبیب نقطه شروعی برای تکرار درخشش دوچرخه‌سواری ایران در آسیا باشد. عملکرد خوب دوچرخه‌سواری از بازی‌های کشور‌های اسلامی آغاز شد، در بازی‌های آسیایی مدال‌آور شد و عملکرد لبیب در المپیک هم نشان از روز‌های امیدبخش می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *