هم‌نشینی اهالی رسانه حوزه کتاب به میزبانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

15:15 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۶۴
هم‌نشینی اهالی رسانه حوزه کتاب به میزبانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، نقش آموزش و پرورش را در توسعه کتاب و کتابخوانی مهم و تاثیرگذار خواند و اجرای سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» را راهبردی دانست.

خبرگزاری میزان - هم‌نشینی اهالی رسانه حوزه کتاب به میزبانی نهاد کتابخانه‌های کشور شامگاه دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد.

در این مراسم مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ضمن تقدیر از جایگاه خبرنگار و اهمیت کار رسانه‌ها در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: رسانه‌ها اهرم‌های توانمند و کاربردی هستند که نقشی موثر در فرهنگ‌سازی دارد، بنابراین می‌توانند در پر رنگ کردن فرهنگ مطالعه نقشی موثر را ایفا کنند.

وی به نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ مطالعه اشاره و بیان کرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ مطالعه بسیار مهم و اثرگذار است، اگرچه تا به حال شدت و حدتی برای در دستور کار قرار دادن طرح سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» در این حوزه دیده نشده است.

رمضانی ضمن انتقاد از برخی از حاشیه‌سازی‌ها برای سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» این هدف مهم را ماموریتی برای ۲۳ دستگاه دانست و افزود: اجرای سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» بر اساس چهارچوب‌هایی قابل اجرا تنظیم شده است و چشم‌اندازی خوب و راهبردی برای افزایش سرانه مطالعه را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: آگاهی‌بخشی، دانش‌افزایی، بصیرت‌زایی و دانایی‌پروری همچنین توسعه و پیشرفت و گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگ عمومی در سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» در نظر گرفته شده است، بنابراین ترویج خواندن آگاهانه و مفید به عنوان زیربنایی تفکری، انتقادی و اخلاقی برای جامعه ایران اسلامی مهم محسوب می‌شود و بر افزایش سواد اطلاعات عمومی در چهارچوب سبک زندگی اسلامی ایرانی زیست فرهنگی مناسب می‌افزاید.

در انتهای این برنامه از مهمانان و رسانه‌ها تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *