مراسم بزرگداشت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با حضور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد

14:36 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم بزرگداشت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با حضور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد
به مناسبت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه مراسمی با حضور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، اعضای شورای معاونین، مسئولان و کارشناسان حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ستاد مرکز و به صورت برخط در سراسر کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در مراسم بزرگداشت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در سخنانی با بیان اینکه کارکنان حفاظت و اطلاعات باید خود در اوج پاکیزگی و سلامت باشند، خطاب به مسئولان و کارشناسان حفاظت و اطلاعات سازمان، گفت: کار حفاظت و اطلاعات کار مهم و سخت است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر صیانت از جانب خودمان نباشد کار سخت می‌شود و در واقع با دستمال کثیف نمی‌توان چیزی را تمیز کرد.

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند: مبادا به عنوان اینکه کارتان مهم است فرضاً اگر اشتباه هم کردید و به کسی ظلم شد بگویید چکار کنیم. کار شما مانند جراح چشم، ظریف است و باید مراقب بود هیچ رگی بی حساب زیر چاقوی جراحی شما قرار نگیرد، اگر این حساسیت را به خرج دادید، کار شما ناب است و از بس بالا است نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت.

وی با بیان اینکه کارکنان حفاظت و اطلاعات بدون تحقیق، تدبیر و یقین نباید کسی را متهم کنند، گفت: اینکه من صاحب اختیارات و امکانات هستم، نمی‌توانم خارج از اصول و استاندارد و یا با ظنّ شخصی بگویم این سوژه منحرف شده است، در این حالت اگر فهمیدیم که اشتباه کردیم، فردای قیامت باید جوابگو باشم، چراکه آبروی او را برده ایم. مضافا آنکه در مواردی هم که یقین داریم نمی‌توانیم آبروی او را ببریم و صرفا باید از طریق مسئولان مربوطه با او برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کار سخت، حساس و مهم حفاظت ها، در صورت اشتباه نباید مانع از پذیرش اشتباه از سوی کارکنان این مجموعه شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یکی از بالاترین وظایف حفاظت و اطلاعات را صیانت از کارکنان سازمان دانست و گفت: حفاظت و اطلاعات سازمان از گذشته تاکنون به دنبال مچ گیری نبوده است و رفتار عوامل حفاظت این را نشان داده است.

وی بیان کرد: کسی که در مظان آلودگی است نباید عوامل حفاظت، میدان و زمینه فساد را به بهانه جمع آوری سند و مدرک بیشتر در خصوص اثبات آلودگی وی، برای آن فرد باز بگذارند. اگر چه تا به امروز در سازمان قضایی این نوع نگاه وجود نداشته و صرفا از باب یادآوری به آن اشاره می‌کنم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان این توصیه که همه ما باید برای جلوگیری از انحراف، خود را به سلاح ایمان و تقوا تجهیز کنیم، چرا که شیطان ما را نیز فریب می‌دهد، گفت: دائم باید ما خودمان را در معرض هجوم هوای نفس، غرور، انحراف فکری، انحراف مالی، انحراف جنسی ببنیم و از خداوند استمداد بجوییم که خدای ناکرده در این مسیر گرفتار نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: کارکنان حفاظت سازمان باید کمک حال مسئولان باشند، در برخی امور و یا انتخابی که احساس می‌کنند مدیر مربوطه اشتباه کرده با احساس تکلیف مصلحانه و منصفانه، مشاوره دلسوزانه با مدیران داشته باشند، در عین حال نباید به عنوان یک رکن جدا در کار مدیران سازمان و امور اداری دخالت کنند.

وی با تأکید بر حفظ اطلاعات، اسرار و اسناد در سازمان، گفت: حفظ اطلاعات، اخبار و اسناد در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با توجه به حساسیت و وظایفی که به عهده دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مراقب بود که اطلاعاتی به بیرون درز نکند و از اسناد و اماکن مراقبت کرد که تهدیدی نسبت به آن وجود نداشته باشد.

تمام امکانات نرم افزاری مورد نیاز برای جلوگیری از آسیب فضای مجازی در سازمان فراهم شده است

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در مراسم روز تشکیل حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، گفت: ۱۷ مرداد سالروز تشکیل حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به دستور مقام معظم رهبری است و دستورات و تأکیداتی که ایشان به این مرکز به عنوان مجموعه‌ای که وظیفه صیانت از نیروی انسانی قوه قضاییه را به عهده دارد، می‌باشد.

مسلم محمد یاران ضمن تشکر و قدردانی از اعتماد رئیس سازمان به مجموعه حفاظت و اطلاعات گفت: دیروز که در خدمت معاون اول قوه قضاییه بودیم به جهت همین اعتماد بود که ما توانستیم به عنوان مجموعه برتر توسط حفاظت و اطلاعات قوه و هم توسط ریاست سازمان معرفی شویم.

مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان با اشاره تأکیدات رئیس سازمان مبنی بر با اخلاص بودن، با انگیزه و تلاش کارکنان مجموعه حفاظت و اطلاعات، گفت: انتخاب‌هایی که برای مسئولان و کارشناسان مجموعه حفاظت و اطلاعات انجام گرفت، این اولویت‌ها در دستور کار قرار داشت.

وی افزود: به منظور حفظ اقتدار، اعتماد به نفس و شجاعت قضات، اگر مورد تذکر یا ارشادی انجام می‌گرفت حتما با هماهنگی مدیران استانی صورت گرفته است.

در این مراسم حسینعلی میر مسئول حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی سیستان و بلوچستان، فرامرزپور، مسئول حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی کرمان و احمدی، کارشناس حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی کرمانشاه به صورت بر خط در خصوص مسائل و مشکلات حوزه خود مطالبی بیان کردند. همچنین در این مراسم از سامانه صدور کارت شناسایی سازمان رونمایی شد.

در پایان نیز از مسئولان و کارشناسان برتر حفاظت و اطلاعات سازمان قدردانی شد. محسن یوسفی، استان خوزستان -رضا صمدی، استان گلستان- مجید نعمتی استان البرز و کارشناسان برتر:-سید هادی ساجدی از استان فارس -حمید رضا آزادی از آذربایجان شرقی -محمد حسین ابراهیم پور از اصفهان و کارشناسان ستادی:-ناصر مرادی -علی امیر احمدی-جواد معینی..

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *