سامانه ۱۲۸ برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین راه‌اندازی شد

12:26 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۰۶
سامانه ۱۲۸ برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین راه‌اندازی شد
رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین از راه‌اندازی سامانه ۱۲۸ برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین خبر داد.

خبرگزاری میزان - علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین، از راه‌اندازی سامانه ۱۲۸ با هماهنگی مقام‌های عراقی جهت خدمت‌رسانی سریع و دقیق به زوار اربعین حسینی (ع) خبر داد.

بیکدلی طی سخنانی اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که مردم عزیز ما باید بدانند این است که می‌توانند موضوع‌های خود در موعد برگزاری آیین اربعین حسینی (ع) را از نمایندگی‌های ما بپرسند و در حال حاضر شماره تلفن ۱۲۸ به همین امر اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: مرکز این خط ارتباطی که در نتیجه تعامل و همکاری نزدیک کشورمان با مقام‌های عراق ایجاد شده، نمایندگی ما در کربلا است و به دو زبان فارسی و عربی فعال بوده و پاسخگوی پرسش‌ها زوار است.

رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین، تصریح کرد: تبعا رجوع به نمایندگی‌های ما برای مسائل ضروری است و در مواردی نظیر حوادث و رویداد‌هایی که خدای ناکرده ممکن است رخ دهد یا موضوع‌های مرتبط با گم شدن افراد، وسایل و مفقود شدن گذرنامه می‌توان با دفاتر ما تماس گرفته و درخواست کمک کرد.

بیکدلی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر در پی آن هستیم که یک خط تلفن هم در داخل ایران به موضوع اربعین اختصاص یابد و پاسخگوی پرسش‌های خانواده‌هایی باشد که عزیزان آن‌ها به‌عنوان زائر به عراق سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *