قرارگاه صیانت از حقوق بیت‌المال در دادگستری استان ایلام تشکیل شد

18:42 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۷۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
قرارگاه صیانت از حقوق بیت‌المال در دادگستری استان ایلام تشکیل شد
قرارگاه صیانت از حقوق بیت‌المال در دادگستری استان ایلام از روز یکشنبه رسما کار خود را آغاز کرد.

خبرگزاری میزان –قرارگاه صیانت از حقوق بیت‌المال با هدف حفظ و حراست هر چه بیشتر و بهتر از اموال و اراضی ملی و دولتی و حقوق عمومی و به ابتکار رئیس کل دادگستری استان ایلام تشکیل شده است، از امروز رسما آغاز به کار کرد.

رئیس کل دادگستری استان در اولین جلسه کاری این قرارگاه، گفت: با توجه به اهمیت خاص حراست و صیانت از حقوق بیت‌المال که در قانون اساسی و قوانین عادی مورد تاکید قرار گرفته است، این قرارگاه به‌عنوان یک نوآوری استانی به‌دنبال آن است تا به محض صدور رای در هریک از محاکم استان ایلام علیه بیت‌المال، اصل پرونده و رای صادره در هیئت‌هایی ویژه با حضور قضات عالی‌رتبه دادگستری استان بررسی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری خواهد شد.

علی‌محمدی، افزود: برای تحقق این منظور دستورالعملی خاص تهیه و تدوین شده و در اجرای این دستورالعمل هر ۱۵ روز یکبار جلسات قرارگاه با حضور اعضا پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه نیز درنظر گرفته شده و نظارت مستمر بر عملکرد مدیران دستگاه‌های دولتی که وظیفه حفاظت از اموال و اراضی دولت را عهده‌دار هستند، نحوه پیگیری نمایندگان حقوقی مراجع اجرایی و ... از جمله وظایف اعضا قرارگاه بشمار می‌رود.

علی‌محمدی ابراز امیدواری کرد با اجرای دستورالعمل قرارگاه صیانت از حقوق بیت‌المال، گامی به مراتب بهتر و بلندتر از گذشته برای حفظ و صیانت از حقوق بیت المال در استان برداشته شود.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *