مرگ ۲ مهاجر در مانش؛ شمار قربانیان کانال مرگ به ۶۲ نفر رسید

17:24 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۶۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۲ مهاجر در مانش؛ شمار قربانیان کانال مرگ به ۶۲ نفر رسید
گزارش‌ها از افزایش شمار مرگ‌ومیر مهاجران در کانال مانش درپی غرق شدن یک قایق در این کانال حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که بر اثر غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در کانال مانش، ۲ نفر جان باختند.

به گزارش گاردین، با مرگ ۲ مهاجر دیگر در کانال مانش، شمار قربانیان این مسیر مهاجرتی از اواسط جولای (کمتر از یک ماه) به دست‌کم ۹ نفر رسید.

مقام‌های فرانسوی با انتشار بیانیه کوتاهی ضمن تایید خبر جان باختن ۲ مهاجر از نجات جان ۵۰ مهاجر دیگر با بالگرد خبر دادند.

حادثه مرگ‌بار پیشین در کانال مانش در ۲۸ جولای (هفتم مرداد) رخ داد؛ بر اثر آن حادثه یک زن جان خود را بر اثر غرق شدن از دست داد.

سازمان‌هایی مانند Utopia ۵۶ که از افراد آواره و بی‌خانمان در فرانسه حمایت می‌کند و Alarm Phone که بر وضعیت مهاجران در کانال مانش و دریای مدیترانه نظارت می‌کند، برخورد بازدارنده انگلیس با قایق‌های کوچک مهاجران را عامل افزایش نرخ مرگ‌ومیر در این کانال خوانده‌اند.

Alarm Phone اعلام کرد: ما معتقدیم که از مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند ۱۴۰۱)، زمانی که انگلیس و فرانسه آخرین قرارداد خود را برای توقف قایق‌ها امضا کردند، دست‌کم ۶۲ نفر در مرز آبی انگلیس جان باختند؛ از این تعداد، ۳۹ نفر در حوادث مربوط به عبور از دریا جان خود را از دست دادند و هشت نفر از آن‌ها در قایق جان خود را از دست دادند؛ آیا این اعداد در محدوده‌های قابل قبول برای دولت‌های انگلیس و فرانسه قرار دارند؟

سازمان‌های حامی مهاجران تاکید دارند که سیاست‌های سختگیرانه انگلیس و فرانسه به هجوم مهاجران به قایق‌های کوچک منجر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *