سید عباس صالح شریعتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد

خبرگزاری میزان - صبح امروز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ لیست وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان به مجلس شورای اسلامی ارسال و از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. 

در لیست پیشنهادی سید عباس صالحی شریعتی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. 
سید عباس صالحی شریعتی سیاستمدار، فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی است. او پیش از این در دولت دوازدهم سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت. پس از آن به عنوان مدیرمسئول مؤسسه و روزنامه اطلاعات فعالیت کرده و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد. تالیفاتی نیز از ایشان وجود دارد که عموما در نقش پژوهشگر به جمع آوری اطلاعات پرداخته است. 

وی در دولت یازدهم از سوی علی جنتی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و بعد از استعفای علی جنتی از سمت وزیر ارشاد از سوی حسن روحانی، مدت کوتاهی به سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد منصوب شد. 

صالحی با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد و توانست با کسب رای مجلس وزیر فرهنگ دولت دوازدهم شود. 

سید عباس صالحی شریعتی پس از درگذشت سید محمود دعایی (مدیرمسئول سابق روزنامه اطلاعات از سال ۱۳۵۹)، هجدهم خرداد ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات منصوب شد. 

سوابق فعالیت‌های او در بخش‌های اجرایی نشان می‌دهد او عضو هیات مدیره و هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی از سال ۷۶ تاکنون یعنی به مدت (۵ دوره) بوده و عضویت در شورای مهندسی فرهنگی (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از ۸۵ تا ۸۷ را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد. همچنین صالحی عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی بوده و مدیرمسئولی و سردبیری برخی از نشریات علمی و فرهنگی کشور را بر عهده داشته است. 

انتهای پیام/