فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

11:00 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۶۰۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی
نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

خبرگزاری میزان - لیست وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان به مجلس شورای اسلامی ارسال و از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه ۲۱ مرداد ماه مجلس متن نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را به شرح زیر قرائت کرد:

لیست وزرای پیشنهادی رئیس دولت چهاردهم

  • وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی 
  • وزارت ارتباطات: ستار هاشمی 
  • وزارت اطلاعات: سید اسماعیل خطیب
  • وزارت اقتصاد: عبدالناصر همتی
  • وزارت امور خارجه: عباس عراقچی 
  • وزارت بهداشت: محمدرضا ظفرقندی
  • وزارت کار: احمد میدری
  • وزارت جهاد کشاورزی: غلامرضا نوری 
  • وزارت دادگستری: امین حسین رحیمی
  • وزارت دفاع: عزیز نصیرزاده 
  • وزارت راه: فرزانه صادق
  • وزارت صمت: محمد اتابک
  • وزارت علوم: حسین سیمایی 
  • وزارت فرهنگ: عباس صالحی
  • وزارت کشور: اسکندر مومنی 
  • وزارت میراث فرهنگی: محمدرضا صالحی امیری
  • وزارت نفت: محسن پاک‌نژاد
  • وزارت نیرو: عباس علی‌آبادی 
  • وزارت ورزش: احمدی دنیامالی

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت آموزش و پرورش

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

علیرضا کاظمی -متولد ۱۳۴۴- مشهد، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر است. وی پیشتر معاون پرورشی و فرهنگی و مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بوده‌است. کاظمی از ۴ شهریور تا ۷ آذر سال ۱۴۰۰ سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بود.

علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدارک مختلف دانشگاهی است، کارشناسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی در د انشگاه عالی دفاع ملی است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت ارتباطات

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

ستار هاشمی متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج و استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است. وی در سال ۹۳ به‌عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس و در سال ۹۵ به‌عنوان معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به فعالیت شد.

ستار هاشمی بعد از خداحافظی از وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به سازمان ثبت اسناد کشور رفت و سمت معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبت را به عهده گرفت.

 آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت اطلاعات

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

سید اسماعیل خطیب (زاده ۱۳۴۰) در دولت سیزدهم سمت وزیر اطلاعات ایران را برعهده داشت. پس از شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطیب از جمله پیشگامان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۹–۱۳۶۰ بود.

وی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر عهده داشته است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت کشور

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

اسکندر مؤمنی (زاده ۱۳۴۱ قائم‌شهر) سرتیپ پاسدار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، که از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

مؤمنی از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ فرمانده انتظامی خراسان بود، از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ به‌عنوان معاون انتظامی فرمانده نیروی انتظامی فعالیت می‌کرد، از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ ریاست مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را برعهده داشت و در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ معاون عملیات نیروی انتظامی بود. وی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی را برعهده داشت و در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی انتظامی فعالیت می‌کرد.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت علوم

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

حسین سیمایی صراف متولد ۱۳۴۷ در مشهد، علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است. از شهریور ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی‌میرزایی و پیش از علی بهادری جهرمی، دبیر هیئت دولت بوده است و سوابق اجرایی متعددی در وزارت علوم بر عهده داشته است.

سیمایی صراف که وکیل پایه یک دادگستری است در سال‌های گذشته، عضو کمیسیون حقوق مدنی معاونت حقوقی قوه قضاییه، عضو شورای راهبردی تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی و عضو مبلغین معاونت بین‌الملل بعثه حج مقام معظم رهبری (از ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰) بوده است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت نفت

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری بوده است. از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به‌عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد.

پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، عضو هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز بود. پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود و سپس تا ۱۳۹۲ به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرد.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت کار

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

احمد میدری (متولد ۱۳۴۲ در آبادان) اقتصاددان ایرانی و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است. او نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بود. 

وی دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است. میدری، سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت ورزش و جوانان

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

احمد دنیامالی‌زاده ۱۳۳۹ در بندر انزلی، سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی و ورزشی ایرانی و اکنون نماینده حوزه انتخابیه بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی است. وی پیش‌تر به عنوان رئیس اسبق کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و معاون اسبق وزیر راه و راهبری و رئیس اسبق سازمان بنادر و کشتیرانی ایران و رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی ایران فعالیت کرده است.

وی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران (مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران) را از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ برعهده داشته‌است. از جمله پروژه‌های دوره تصدی وی در معاونت فنی و عمرانی می‌توان به برج میلاد، تونل توحید، تونل رسالت، بوستان آب و آتش، تونل نیایش و تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران اشاره کرد. دنیامالی ۹ سال رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است. وی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزیر نیرو

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

عباس علی‌آبادی زاده ۱۳۴۰ در اراک که از سال ۱۴۰۲ تا کنون در دولت سیزدهم سمت وزیر صنعت، معدن و تجارت را برعهده داشت. علی‌آبادی دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده است.

او مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتور‌های درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است. از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت مپنا، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره نمود. او پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از دی ۱۳۸۸ تا تیر ۱۴۰۲ نیز مدیرعامل گروه مپنا بوده است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت راه و شهرسازی

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

فرزانه صادق مالواجرد (متولد ۱۳۵۵) فارغ التحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد، معمار و شهرساز ایرانی است که در حوزه‌های مدیریت شهری و سیاست‌گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت دارد. صادق در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی (وزیر وقت) به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد.

وی در مرداد ماه ۱۴۰۲ به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری منصوب شد. مالواجرد پیش از آن نیز از مدیران کل این معاونت بوده است. 

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت بهداشت

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران است. وی از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج اپیدمی کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

وی فوق تخصص جراحی عروق، و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و محل کار او بیمارستان سینا، اولین بیمارستان ایران از نظر قدمت است. ظفرقندی در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت جهاد کشاورزی

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

غلامرضا نوری قزلجه متولد ۱۳۴۹ (بستان آباد قزلجه) نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی است.

نوری، نمایندگی مجلس در دوره‌های نهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی را در پرونده دارد. وی دارای مدرک کارشناسی‌ارشد مهندسی کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت اقتصاد

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

عبدالناصر همتی زاده۱۳۳۶ در کبودرآهنگ سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است. او هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران بود و هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند. همتی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران بود و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز ثبت‌نام کرد. وی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرده و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود. همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت امور خارجه

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

سید عباس عراقچی (زاده ۱۳۴۱) دیپلمات و سیاستمدار ایرانی است که از سال ۱۴۰۰ به‌عنوان دبیر شورای راهبردی روابط خارجی فعالیت می‌کند. وی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ سمت معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران را برعهده داشت. او همچنین از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بوده که در وین حضور داشته است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی روابط بین‌الملل از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و همچنین دکترای اندیشه‌های سیاسی از دانشگاه کنت است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت دادگستری

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

امین‌حسین رحیمی (زاده ۱۳۴۷ در ملایر) سیاستمدار ایرانی است که در دولت سیزدهم سمت وزیر دادگستری را برعهده دارد. او معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از خرداد ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ بوده‌است. وی پیش از این نماینده شهرستان ملایر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و دادستان دیوان محاسبات کشور در مجلس نهم بود. وی همچنین در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر دادگستری پیشنهادی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد.

امین‌حسین رحیمی توانست در هشتمین دوره انتخابات مجلس با مجموع ۳۴ هزار و ۳۴۳ رأی از ۱۰۵ هزار و ۳۵۲ آرای مأخوذه به عنوان نماینده اول مردم شهرستان ملایر به مجلس هشتم راه یابد. تحصیلات وی کارشناس ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم سخنگوی این کمیسیون و عضو هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین بود. او در کارنامه کاری خود سمت‌هایی چون: قاضی، معاون رئیس کل دادگاه انقلاب تهران و دادگاه‌های عمومی و عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس نهم را نیز دارد.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت صمت

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

سید محمد اتابک معاون صنایع معدنی بنیاد مستضعفان، رئیس انجمن سیمان، مدیرعامل سیمان تهران و عضو اتاق بازرگانی بوده است.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت دفاع

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

عزیز نصیرزاده در سال ۱۳۴۳ در شهر سراب، استان آذربایجان شرقی زاده شد. او سرتیپ خلبان اف-۱۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که از سال ۱۴۰۰ تاکنون، به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.

نصیرزاده فعالیت نظامی را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد و در جنگ ایران و عراق از خلبانان نیروی هوایی ارتش بود. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست ستاد نهاجا (معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش) را برعهده داشت و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت فرهنگ

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

سید عباس صالحی‌زاده ۱۳۴۲ در مشهد و دارای تحصیلات دکترای فلسفه است. وی در دولت یازدهم و در دوره وزارت علی جنتی از سوی علی جنتی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ علی جنتی از سمت وزیر ارشاد استعفا داد و حسن روحانی، بلافاصله پس از استعفای علی جنتی، سید عباس صالحی را به سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد منصوب کرد؛ صالحی تا زمان اخذ رأی اعتماد از مجلس، سرپرست این وزاتخانه باقی ماند و با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، وی از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی و وزیر فرهنگ دولت دوازدهم شود.

پس از درگذشت سید محمود دعایی (مدیرمسئول سابق روزنامه اطلاعات از سال ۱۳۵۹)، هجدهم خرداد خرداد ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب سید عباس صالحی به عنوان نماینده، ولی فقیه و مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات منصوب شد.

آشنایی با وزرای پیشنهادی/ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

سید رضا صالحی امیری (زاده ۱۳۴۰ در شهرستان بابل) و رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران، قائم‌مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بوده است. او پیش از این در وزارت اطلاعات، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرده است.

صالحی امیری دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات) و دانشیار دانشگاه است.

انتهای پیام/



ریهانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
0
خوب وزیر بهداشت یه پرفسور هست به نام زفرقندی این دلم کرم کنندس آدم خستگی این همه انتظار از تنش در می‌ره که فردی علمی در این صتح میاد برای وزارت بهداشت و سالم و سالم آدم میگه ۲تا ری که به آقای پزشکیان دادم حدر نرفته دست مریزا
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
0
وقتی میبینی یه پرفسور توی لیست هست به نام زفرقندی آدم امید وار میشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *