تحولات اوکراین؛ سرنگونی ۳۲ پهپاد کی‌یف در کوروسک

14:35 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۵۸
تحولات اوکراین؛ سرنگونی ۳۲ پهپاد کی‌یف در کوروسک
پدافند هوایی ارتش روسیه ۳۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز کوروسک و یاروسلاول در شرق مسکو سرنگون کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پدفند هوایی این کشور شب گذشته ۳۲ پهپاد اوکراینی را در آسمان استان‌های مرزی کورسک و یاروسلاول در شرق مسکو منهدم کردند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه می‌گوید: پدافند هوایی روسیه در حال انجام وظیفه، ۲۶ پهپاد دشمن را بر فراز کورسک و ۶ پهپاد دیگر را بر فراز یاروسلاول رهگیری و منهدم کرد.

بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین

کاخ سفید گزارش داد که آمریکا یک بسته تسلیحاتی جدید به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: آمریکا بسته کمکی جدیدی به اوکراین خواهد فرستاد که شامل موشک‌های استینگر و مهمات توپخانه است.

پنتاگون نیز در بیانیه‌ای تایید کرد که بسته جدید شامل مهمات موشک‌انداز هیمارس، گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و ۱۰۵ میلی‌متری، تجهیزات دفاع هوایی قابل حمل استینگر و «AT-۴» و «TOW» خواهد بود.

هلند استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ از سوی اوکراین را بررسی می‌کند

هلند موضع خود را در مورد احتمال حمله نیرو‌های اوکراین به اهدافی در روسیه با استفاده از جت‌های جنگنده‌های اف-۱۶ حل‌وفصل می‌کند.

هلند معتقد بود که ارتش اوکراین هیچ‌گونه محدودیت قانونی ندارد که مانع استفاده از تجهیزات نظامی تحویلی از جمله جنگنده‌های اف-۱۶ علیه اهداف نظامی در خاک روسیه شود.

آماده نبودن کشور‌های اروپای شرقی در برابر روسیه

رویترز تایید کرد که کشور‌های اروپای شرقی در استقرار سرباز برای نیرو‌های مسلح خود با مشکل مواجه هستند و بنابراین در حال حاضر برای هرگونه درگیری نظامی احتمالی با روسیه آماده نیستند.

لهستان، رومانی، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی در تکمیل صفوف نیرو‌های مسلح خود با مشکل مواجه هستند.

کارل رکا، رئیس ستاد نیرو‌های چک، به رویترز گفت که سیستم کنونی فرماندهی و کنترل نیرو‌های مسلح این کشور‌ها ناپایدار است و نوسازی تسلیحات به دلیل کمبود پرسنل نقش مهمی ایفا نخواهد کرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم از هر دشمن احتمالی در آینده جلوگیری کنیم، بدون پرسنل نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، اگر تجهیزات را مدرن کنیم و افراد شایسته و با انگیزه کافی نداشته باشیم، این امر هدر دادن پول است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *