ایران حمله رژیم صهیونیستی را به مدرسه التابعین غزه محکوم کرد

12:55 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۱۷
ایران حمله رژیم صهیونیستی را به مدرسه التابعین غزه محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدرسه التابعین را برای کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه اعضای شورای امنیت و دیگر نهاد‌های بین‌المللی از جمله دیوان بین‌المللی کیفری و دادستان آن، آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی خواند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین غزه را محکوم کرده و آن را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله وحشیانه صبح امروز رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه التابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند و منجر به شهادت و زخمی شدن صد‌ها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیدا محکوم کرد.

کنعانی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

وی با بیان اینکه تداوم حمله‌های جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان به‌ویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه التابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ‌یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه تصریح کرد: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشور‌های اسلامی و آزادی‌خواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

کنعانی با تاکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه التابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل براساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایت‌های بی‌حدوحصر این رژیم کودک‌کُش شد.

وی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایت‌های رژیم اسرائیل تاکید کرد: کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه اعضای شورای امنیت و دیگر نهاد‌های بین‌المللی از جمله دیوان بین‌المللی کیفری و دادستان آن، یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقام‌های رژیم خونریز اسرائیل را در مقابل ارتکاب جایت‌ها و وحشیگری‌های گسترده پاسخگو کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *