نمایندگی ایران در سازمان ملل: حق دفاع مشروع ایران با برقراری آتش‌بس در غزه ارتباطی ندارد

7:49 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۳۴۲
نمایندگی ایران در سازمان ملل: حق دفاع مشروع ایران با برقراری آتش‌بس در غزه ارتباطی ندارد
نمایندگی ایران در سازمان ملل با تاکید بر در اولویت قرار داشتن برقراری آتش‌بس پایدار در غزه، اعلام کرد که ایران از حق دفاع مشروع خود استفاده می‌کند.

خبرگزاری میزان - نمایندگی ایران در سازمان ملل به ۲ پرسش رسانه‌ها درباره اینکه آیا ایران پاسخ به رژیم صهیونیستی را تا گفت‌وگو‌های هفته آتی درباره آتش‌بس به تعویق می‌اندازد و همچنین کانال‌های موجود انتقال پیام میان ایران و آمریکا، توضیحاتی را ارائه کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره پاسخگویی به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تصریح کرد: برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم خواهد بود. امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است؛ ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد؛ اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد: کانال‌های رسمی مستقیم و واسطه‌ای برای انتقال پیام همیشه میان ایران و آمریکا وجود داشته است؛ ترجیح طرفین این است که جزئیات آن مسکوت بماند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *