برقراری پرواز ویژه اربعین در مسیر ایلام نجف

11:36 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۱۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
برقراری پرواز ویژه اربعین در مسیر ایلام نجف
مدیر فرودگاه شهدای ایلام از برقراری پرواز ایلام- نجف ویژه اربعین حسینی از سی ام مردادماه سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - «وحید فروغی زاده» گفت: با توجه به تردد حجم اصلی زائران اربعین حسینی از مرز مهران و استان ایلام، درخواست برقراری پرواز ایلام - نجف از طریق فرودگاه شهدای ایلام به سازمان هواپیمایی کشور ارائه شد و این پرواز از ۳۰ مردادماه انجام خواهد گرفت.

وی افزود: پرواز ویژه اربعین در مسیر هوایی ایلام- مهرآباد – نجف؛ از ۳۰ مرداد تا هشت شهریور ماه به مدت ۱۰ روز برای جابه جایی زائران اربعین برقرار شده است.

فروغی زاده تشریح کرد: هشت پرواز فوق العاده در این بازه زمانی به همت شرکت هواپیمایی پویا با چهار سورتی در روز انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به تردد حجم اصلی زائران اربعین حسینی از مرز مهران، درخواست برقراری پرواز ایلام- نجف از طریق فرودگاه شهدای ایلام به سازمان هواپیمایی کشور ارائه و با موافقت سازمان هواپیمایی کشور مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران تردد کنند. مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق، به عنوان اولین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی زائران است.


فرودگاه شهدای ایلام در سنوات گذشته سابقه برقراری پرواز هوایی ایلام- نجف را برای ایام اربعین داشته است. فرودگاه شهدای ایلام دارای ۲۴ سورتی پرواز در طول هفته شامل ۱۸ سورتی به تهران و ۶ سورتی به مشهد مقدس دارد.

ایران ایر (هما)، زاگرس، قشم ایر، ماهان و آسمان شرکت‌های هواپیمایی فعال در استان ایلام است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *