آخرین وضعیت ایستگاه‌های در دست ساخت در خط ۶ مترو تهران

10:50 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۹۱
آخرین وضعیت ایستگاه‌های در دست ساخت در خط ۶ مترو تهران
برخی اعضای شورای شهر، خبرنگاران، اعضای شورای عالی استان‌ها و چند تن از مسئولان شهری صبح امروز از روند انجام کار در خط شش مترو بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر؛ آخرین وضعیت بهره برداری خط ۶ مترو تهران صبح امروز -چهارشنبه ۱۷ مرداماه ۱۴۰۳- در جریان تور بازدید خبرنگاران، اعضای شورای عالی استان‌ها و چند تن از مسئولان شهری مورد بررسی قرار گرفت.

فتحعلی پور مجری خط ۶ مترو تهران صبح امروز در حاشیه بازدید اعضای شورایعالی استان‌ها از روند توسعه خط ۶ مترو با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر از طول این خط با ۱۱ ایستگاه افتتاح شده است، گفت: ایستگاه نجات الهی، ۱۷ شهریور، خراسان و سرباز باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری جمعا ۶ ایستگاه از این خط افتتاح شده، گفت: براساس برنامه ریزی در سالجاری تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده را در دستور کار قرار دادیم. پیشرفت فیزیکی ایستگاه نجات الهی حدود ۶۵ درصد، سرباز ۵۸ درصد، خراسان حدود ۶۲ درصد و ایستگاه ۱۷ شهریور حدود ۳۷ درصد است.

وی در مورد وضعیت بودجه توسعه این خط گفت: بودجه ۵۲۲۰ میلیارد است که حدود سه همت اوراق مشارکت داریم، اما در حوزه ثبت سفارش حتما باید مسائل مالی حل شود که نیازمند کمک و همراهی هستیم.

وی در مورد توسعه جنوبی خط ۶ گفت: ایستگاه چشمعلی، ابن بابویه و میدان حرم را داریم که امید است امسال وارد مدار بهره‌برداری شوند.

کیلومتراژی که در شبکه مترو تهران طی می‌شود بیش از شش برابر مرز‌های ابی و خاکی کشور است

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران هم در این بازدید گفت: در مترو تهران ۳۰۰ کیلومتر مسیر و بیش از ۱۵۰ ایستگاه داریم. تعداد تردد روز‌های عادی با مترو حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر است و بالای دو و نیم میلیون سفر در روز داریم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۹۰۰ حرکت روزانه در مترو تهران انجام می‌شود که این‌ها حدود ۵۶ هزار کیلومتر پیمایش در روز است. مرز‌های ابی و خاکی جمهوری اسلامی حدود ۹ هزار کیلومتر است و این کیلومتراژی که در شبکه مترو تهران طی می‌شود بیش از شش برابر این عدد است. البته در ایام خاص این اعداد بالا و پایین می‌شود.

درستی با بیان اینکه در مترو صاحب ۷ خط هستیم که به جز خطوط شش و هفت مابقی خطوط تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: البته در خطوط ۲ و ۴ بحث توسعه خطوط را نیز دنبال می‌کنیم. به عبارتی تمام برنامه ریزی مدیریت شهری این است که تا پایان سال جاری توفیق تکمیل خطوط ۷ گانه را داشته باشیم و در سال علی آتی ۴ خط جدید را شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه عنوان کرد: از سال آینده مدل برنامه ریزی ما متفاوت خواهد بود. بابت اینکه طی یک برنامه پنج الی شش ساله اراده مدیریت شهری بر این است که خطوط جدید را به خطوط پایتخت اضافه کند.

درستی در پایان گفت: امیدوارم با تامین مالی به موقع این اتفاقات سر وقت رخ بدهد و مترو تهران باری از دوش حمل و نقل شهر تهران بردارد.

مدیران دوره قبل هم این روند را تحسین کرده اند

در ادامه سیدمحمد آقامیری عضو شورای شهر تهران گفت: تلاش خوبی برای گسترش مترو در این دوره از مدیریت شهری انجام شده و کار ارزنده‌ای انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: مدیران دوره قبل هم این روند را تحسین کرده اند. البته که آنان هم پای کار مترو بودند و از زحمات مدیران فعلی قدردانی کردند.

وی در پایان گفت: امروز اعضای کمیسیون عمران شورای استان‌ها به بازدید از خط ۶ می‌پردازند.

کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها و معاون عمران شهرداری سمنان در جریان بازدید از ایستگاه استاد نجات اللهی گفت: کار مترو از موضوعات مهم زیرساختی کل کشور است و کلانشهر‌ها دنبال تسهیل روان سازی ترافیک شهری هستند تا حمل و نقل به آسانی انجام بشود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی پایتخت ترافیک است و خطوط جدیدی را در دست بهره برداری و توسعه دارد تا این معضل را بهبود ببخشد. سمنان از نظر جمعیتی، جمعیت کمتری دارد و به مرحله مترو نرسیده است، اما تراموای شهری و قطار شهری در برنامه سمنان قرار دارد و در صورت انجام مطالعات انجام می‌گیرد.

حصیرباف درخصوص ارزیابی مترو تهران خاطرنشان کرد: کار مترو تهران عالی و سخت است و باید تامین مالی به موقع باشد تا در زمان کمتر به بهره برداری برسد.
امیدواریم که مدیریت یکپارچه شهری و همکاری با دولت جدید باعث حل معضلات شهری بشود.

انتهای پیام/


برچسب ها: خطوط مترو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *