یحیی سنوار کیست؟

11:19 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۸۶
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
یحیی سنوار کیست؟
انتخاب یحیی سنوار به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین شهید هنیه، پیام‌های بسیاری را برای رژیم صهیونیستی و حامیانش دارد.

خبرگزاری میزان - جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که پس از رایزنی‌های عمیق و گسترده نهاد‌های رهبری این جنبش، تصمیم بر این شد که یحیی سنوار به‌عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید اسماعیل هنیه انتخاب شود.

به گزارش شبکه الجزیره، سنوار که به‌عنوان معمار عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی دیده می‌شود، دشمن شماره یک برای رژیم صهیونستی است، بنابراین، حماس با انتخاب وی به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود، پیامی را به کابینه رژیم صهیونیستی می‌فرستد.

نگاهی به زندگی‌نامه یحیی السنوار

نام کامل وی یحیی ابراهیم حسن سنوار و یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی این جنبش به حساب می‌آید، زیرا او را صاحب مشت آهنین و تحولات بزرگ می‌دانند.

یحیی سنوار کیست؟

وی در خان‌یونس در جنوب نوار غزه در اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) متولد شد و ۶۱ سال سن دارد، در زبان عربی تخصص دارد و به زبان عبری مسلط است، وی پس از آزادی در سال ۲۰۱۱ ازدواج کرد و دارای ۳ فرزند است.

سنوار در اوایل دهه ۱۹۸۰ بار‌ها از سوی رژیم صهیونیستی به دلیل مشارکت در فعالیت‌های ضد اشغالگری در دانشگاه اسلامی غزه دستگیر شد.

یحیی سنوار کیست؟

پس از فارغ التحصیلی، یحیی سنوار به ایجاد شبکه‌ای از مبارزان برای مقاومت مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی کمک کرد؛ این گروه بعدا به گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، تبدیل شد.

سنوار تقریبا به محض تأسیس این گروه از سوی شیخ احمد یاسین در سال ۱۹۸۷ به‌عنوان یکی از مقام‌های آن به حماس پیوست؛ سال بعد، او از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی دستگیر شد و به ۴ حبس ابد -معادل ۴۲۶ سال زندان- محکوم شد.

این مقام ارشد حماس ۲۳ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذراند و در آنجا عبری را آموخت و در امور اراضی اشغالی و سیاست داخلی آن به خوبی آشنا شد.

سنوار در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان بخشی از توافق مبادله زندانیان آزاد شد.

پس از آزادی، سنوار به‌سرعت در صفوف حماس فعالیت مجدد خود را آغاز و پیشرفت کرد؛ در سال ۲۰۱۲ به عنوان دفتر سیاسی این گروه انتخاب شد و وظیفه هماهنگی با گردان‌های القسام را بر عهده گرفت.

یحیی سنوار کیست؟

وی در حمله ۷ هفته‌ای رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ نقش پیشرو سیاسی و نظامی ایفا کرد؛ سال بعد، آمریکا السنوار را در فهرست سیاه خود قرار داد.

در سال ۲۰۱۷، وی رئیس حماس در غزه و جانشین هنیه شد که به عنوان رئیس دفتر سیاسی این گروه انتخاب شده بود.

یحیی سنوار کیست؟

وی یکی از بنیانگذاران «مجد»، سرویس امنیت داخلی وابسته به حماس است که مجاز به تعقیب جاسوسان رژیم صهیونیستی به موازات دستگاه نظامی به نام «مجاهدین فلسطینی» است.

سنوار برای هماهنگی بین رهبری سیاسی و نظامی حماس در تجاوز ۲۰۱۴ تلاش کرد و تصمیم گرفت نبرد شمشیر قدس را در سال ۲۰۲۱ آغاز کند، وی همچنین برای تقویت رابطه با محور مقاومت و هماهنگ کردن آن با محور مقاومت تلاش کرد.

یحیی سنوار کیست؟

اکتبر سال ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲)، آغاز حماسه طوفان الاقصی است و رژیم صهیونیستی او را مغز متفکر این عملیات می‌داند و در صدر فهرست هدف‌گیری‌ها در طول جنگ قرار دارد.

خانه او در جنگ ۲۰۱۲ بمباران شد و در سال ۲۰۱۵ در فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: یحیی سنوار حماس

حسين فرامرزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
0
خدانگهدارش باشه اسراییل نابودشود
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
0
0
ماشاالله شیر مرد مجاهد قهرمان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *