۷۱ درصد اراضی زراعی استان کرمانشاه حدنگاری شده است

9:43 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۷۱ درصد اراضی زراعی استان کرمانشاه حدنگاری شده است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۱۵ درصد از اراضی زراعی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش اداره ثبت اسناد استان، در جدیدترین آمار اعلام شده با رشد بسیار خوب و هماهنگ با میانگین کشوری به ۷۱ درصد رسیده است.

خبرگزاری میزان - سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال با محوریت قانون جامع حدنگار (کاداستر) خاصه در امور اراضی زراعی و کشاورزی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولین دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه پس از ارائه گزارش مدیران حاضر در جلسه در خصوص روند اجرایی شدن طرح کاداستر در بخش‌های مختلف از جمله اراضی زراعی، این طرح را از جمله طرح‌های مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه خواند و گفت: در سال گذشته ۱۵ درصد از اراضی زراعی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش اداره ثبت اسناد استان، در جدیدترین آمار اعلام شده با رشد بسیار خوب و هماهنگ با میانگین کشوری به ۷۱ درصد رسیده که قابل تقدیر است.

کرمی افزود: در سال گذشته در موضوع برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۲۰۰ مورد دستور موقت و ۳۰۰ مورد احکام قطعی صادر شده است.

وی در خصوص صیانت از منابع آبی گفت: انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال جاری در دستور کار قرار دارد و در حال اجراست و تلاش کلیه دستگاه‌های ذیربط در خصوص این موضوع الزامیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ابلاغ قانون جدید الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول تصویب آن را گامی مؤثر در ترویج "ثبت رسمی" دانست و تبلیغ و تبیین مطلوب این قانون با هدف آگاهی بیش از پیش جامعه را ضروری برشمرد.

کرمی با تأکید بر لزوم تشریح و تبیین این قانون با هدف ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و ظرفیت‌های تبلیغی رسانه ملی در این زمینه را ضروری دانست.

وی در پایان ضمن هشدار جدی به شرکت توزیع برق استان خاطرنشان کرد: این اداره مکلف است در خصوص قطع برق ویلا‌ها و باغ‌های غیرمجاز اقدامات لازم را انجام دهد، در صورت عدم پیگیری، این امر مصداق ترک فعل بوده که مورد پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

در پایان جلسه مصوباتی در خصوص تسریع در روند اجرایی طرح کاداستر خاصه در حوزه اراضی کشاورزی، پیشگیری از وقوع جرایمی مانندحفر چاه غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز و ... به تصویب رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *