رئیس کل دادگستری خوزستان: دو محور مهم در نهاد حفاظت اطلاعات، صیانت و حفاظت است

9:24 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: دو محور مهم در نهاد حفاظت اطلاعات، صیانت و حفاظت است
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه دو محور مهم در نهاد حفاظت اطلاعات، صیانت و حفاظت است، گفت: صیانت باید نظامند و همراه با تدبیر و عقلانیت باشد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی در نشستی که به مناسبت روز حفاظت و اطلاعات برگزار شد، گفت: وجود حفاظت در قوه قضاییه به عنوان یک نهاد نظارتی، ضروری است، که به درستی در زمان خود تشخیص داده شد و امروزه تبدیل به یک مرجع فعال، موثر و پویا در جهت رسیدن به اهداف متعالی دستگاه قضایی شده است.

وی افزود: رسیدن به اهداف و اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه نیازمند وجود نیرو‌های توانمند، متعهد و کارآمد است و نقش حفاظت و اطلاعات به عنوان بازوی نظارتی می‌تواند در رسیدن به اهداف متعالی که اجرای عدالت و قسط و رضایتمندی مردم است تاثیر گذار باشد.

دو محور مهم در نهاد حفاظت اطلاعات، صیانت و حفاظت است

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه صیانت و حفاظت از نیروی انسانی دارای ویژگی‌های از جمله استمرار در صیانت، آموزش، شناسایی آسیب ها و اقدامات پیشگیرانه مستمر و معطوف کردن این تدابیر به زمان خاص است، گفت: اگر این ویژگی‌ها و شاخص‌ها بدرستی مورد توجه قرار گیرد صیانت به معنی واقعی تحقق پیدا می‌کند.

رئیس دادگستری استان خوزستان، صیانت از نیروی جدید استخدام، کارکنان با تجربه و مدیران را متفاوت از هم برشمرد و اظهار کرد: صیانت باید متناسب با تهدیدات و آسیب‌های شغلی انجام شود و چنانچه بصورت مقطعی انجام شود تهدیدات و آسیب‌ها نزدیکتر می‌شود و باعث آسیب پذیری مجموعه می‌شود.

صیانت باید نظامند و همراه با تدبیر و عقلانیت باشد

علی دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صیانت باید نظامند، جامع و کامل باشد، افزود: زمانی که فردی از سوی مرجع نظارتی صیانت فرا خوانده می‌شود می‌شود، صیانت از او باید همراه با تدبیر، عقلانیت، حفظ شان، کرامت و جایگاه فرد باشد و اگر این فرایند اجرا نشود صیانت نظامند و کارآمد نخواهیم داشت.

شاخصه اصلی یک فرد در حفاظت علاوه بر تعهد و تقوا، تحفظ کلام است

رئیس کل دادگستری استان خوزستان یکی از موارد مهم در دستگاه قضایی را حفظ اسرار و اطلاعات مربوط به قضات، کارمندان و پرونده‌های قضایی عنوان کرد و گفت: اخبار و اطلاعات که له و علیه دستگاه قضایی، قضات و کارکنان مطرح می‌شود باید از طریق حفاظت اطلاعات رصد و پیگیری شود تا بتوان به موقع صیانت و از بروز خسارت جلوگیری کرد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته، تقویت حفاظت از اماکن را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: حفاظت از اموال و اشیای ضبط شده، حفاظت از اسناد و مدارک قضایی نیز از مواردی است که باید بصورت ویژه به آن توجه شود.

کنترل مبادی ورودی جهت مقابله با شهود دروغین و کارچاقکن‌ها

علی دهقانی افزایش پایش و نظارت‌های الکترونیک را در مبادی وردی خواستار شد و گفت: چنانچه از سیستم‌های الکترونیک هوشمند در مبادی ورودی استفاده شود، می‌توان با مدیریت و حفظ کرامت مراجعین نسبت به شناسایی شهود دروغین، شناسایی کلاهبرداران، غصب عناوین قضایی و همچنین عاملان جعل اوراق قضایی، کارشناسی خلاف واقع اقدام و مورد برخورد قانونی قاطع، سریع و بازدارنده قرار گیرند و با نظارت و ورود به موقع از هر گونه انحراف در مسیر صحیح رسیدگی به پرونده‌ها جلوگیری و اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی را ارتقا داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حفاظت اطلاعات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *