اسکان پنج هزار نفر در موکب علی‌بن موسی الرضا (ع) شهرداری تهران/ بودجه اختصاص داده شده به اربعین کفاف تامین زیرساخت‌ها را نمی‌دهد

21:12 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۱۶
اسکان پنج هزار نفر در موکب علی‌بن موسی الرضا (ع) شهرداری تهران/ بودجه اختصاص داده شده به اربعین کفاف تامین زیرساخت‌ها را نمی‌دهد
رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه موکب علی‌بن موسی الرضا (ع) در عمود ۷۰۷ قرار دارد گفت: این موکب با ۷۰۰ خادم از روز نهم ماه صفر آماده پذیرایی از زائران است.

خبرگزاری میزان –  محمد مهدی حسن زاده، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران عصر امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری نیرو‌های شهرداری تهران گفت: این افراد با احتساب خانواده‌هایشان ۸۵ درصد عضو بسیج شهرداری تهران هستند، ۴ مرکز تابع زیرمجموعه بسیج شهرداری تهران هستند و مرکز تبادل کتاب یکی از مراکز زیرمجموعه بسیج شهرداری محسوب می‌شود که در حال حاضر برنامه‌ریزی برای توسعه این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره فعالیت مرکز مذهبی و فرهنگی علی بن موسی الرضا علیه السلام توضیح داد: این مرکز سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و در شرق تهران قرار دارد و مسؤلیت هدایت و معین موکب علی بن موسی الرضا علیه‌السلام را به عهده دارد. موکب علی بن موسی الرضا علیه السلام در عمود ۷۰۷ در مسیر نجف به کربلا قرار گرفته و بالغ بر ۷۰۰  خادم موکب دارد که ١٠٠  نفر از آن‌ها خانم هستند، روز گذشته ۱۴۰ نفر را اعزام کردیم و پنجشنبه مابقی خدام را اعزام خواهیم کرد و از نهم صفر آماده پذیرایی از زائران هستیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان بسیج شهرداری تهران با تصویب شورای شهر تهران زمینی به مساحت ۶۵ هکتار برای این مرکز در نظر گرفت و هر سال به همت بسیجیان و گروه‌های دانشجویی و مردمی به زائران خدمت‌رسانی می‌شود، افزود: این موکب روبه‌روی فرودگاه کربلا قرار گرفته که به‌زودی افتتاح می‌شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه امسال قسمتی از زیر ساخت موکب با حمایت شهرداری انجام می‌شود و سایر هزینه‌ها در تعامل با مردم و نذورات اختصاص می‌یابد بیان کرد: برق موکب امسال اصلاح شده تا مشکلی در گرما نداشته باشیم. همچنین حدود ۵ هزار نفر در این موکب اسکان می‌یابند و از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد و کیفیت سرویس‌های بهداشتی و حمام استقبال زائران را در پی داشته است، ادامه داد: موضوع دیگر درمانگاه مجهز و مرکزی است که امسال در مسیر پیاده روی قرار داده شده و ٢  سال است مسئله دندانپزشکی را دنبال می‌کنیم. همچنین داروخانه از موارد دیگری است که نیاز به اقلام دارویی را پاسخ می‌دهد که همکاری دوستان در شرکت شهر سالم شهرداری هم در این مسیر کمک کننده بود.

حسن زاده با اشاره به اینکه با همت خیران دستگاه یخ ساز به مبلغ ۲ میلیارد تومان  خریداری و تجهیز شده است و امسال به مجموعه خدمات موکب افزوده می‌شود، افزود: خیمه معرفت از دیگر اقدامات است و یک گروه جهادی یزدی سازه این خیمه را تهیه کرده است و محتوا و برنامه ویژه‌ای هم درباره غزه برای نوجوانان داریم. خیمه‌گاه حضرت علی اصغر نیز برای نونهالان قرارداده شده و از موضوعات دیگر فرهنگی استیج بزرگ ماست که سال قبل به شدت مورد اقبال قرار گرفت و امسال آن را توسعه دادیم.

وی درباره ایجاد سایه‌بان هم گفت: حدود پنج هزار نفر در محل اسکان حضور دارند امسال هم در مفروش کردن محیط عمومی سرمایه گذاری کردیم. اقدام ویژه‌ای که در موکب علی بن موسی الرضا (ع) انجام شده ایجاد صحن عتیق علی ابن موسی رضا (ع) در فضایی در ۲ طبقه مشابه مشهد است که امیدواریم به همت گروه‌های جهادی شاهد افتتاحش باشیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران درباره هزینه‌های مربوط به موکب علی بن موسی الرضا (ع) توضیح داد: تامین زیرساخت‌ها هزینه‌های بالایی دارد و ستاد اربعین شهرداری تهران موظف است خدماتی را درون کشور در مرز‌ها و در کشور عراق به زائران ارائه کند.

حسن زاده ضمن اشاره به اینکه  در مرز‌ها هر یک از مناطق شهرداری تهران به عنوان معین مشغول ارائه خدمات به زائران هستند و در داخل کشور عراق نیز با تشکیل قرارگاه‌هایی همچون قرارگاه نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و قرارگاه مسیر ارائه خدمات به زائران انجام می‌شود، بیان کرد: شهرداری تهران امسال بیش از سال‌های گذشته با تمام توان وارد عمل شده، اما بودجه اختصاص پیدا کرده به موضوع اربعین کفاف کار و تامین زیرساخت‌های لازم را نمی‌دهد بنابراین دستگاه‌های دیگر نیز در کمک به شهرداری تهران برای ارائه خدمات به زائران باید وارد کار شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *