دست‌های محور مقاومت روی ماشه؛ هراس از تل‌آویو تا حیفا

8:45 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۶۹
دست‌های محور مقاومت روی ماشه؛ هراس از تل‌آویو تا حیفا
تصمیم محور مقاومت برای پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید هنیه و فواد شکر، موجی از ترس و سردرگمی را در میان سران رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان - محور مقاومت در حال آماده‌شدن برای پاسخ به اقدام‌های تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه و فواد شکر، از فرماندهان حزب‌الله است.

تحلیل‌گران، می‌گویند که محور مقاومت که در تضاد با هژمونی آمریکا-رژیم صهیونیستی در منطقه شناخته می‌شوند، به دنبال بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی خواهند بود.

نیکلاس بلانفورد، کارشناس حزب‌الله در شورای آتلانتیک در گفت‌وگو با الجزیره معتقد است که هماهنگی بین محور مقاومت وجود دارد.

محور مقاومت متعهد شده‌ که پس از ترور هدفمند اسماعیل هنیه در تهران و فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در جنوب بیروت، رژیم صهیونیستی را مجبور به پرداخت بهای سنگینی کنند.

وحدت میان گروه‌های مقاومت

به گفته مقام‌های ارشد آمریکایی، پاسخ محور مقاومت قطعی و ممکن است ظرف چند روز اتفاق بیفتد؛ به‌تازگی پایگاه آکسیوس مدعی شد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به همتایان خود در گروه ۷ اطلاع داده است که پاسخ می‌تواند در ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده آغاز شود.

علی القحوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد که پاسخ به رژیم صهیونیستی تنها از سوی تهران نخواهد بود.

این مقام ارشد یمنی تاکید کرد: ما تعهد خود را به نبرد، استواری، آگاهی، افتخار و سربلندی در ایستادن در کنار فلسطین، آرمان ملت، تأیید می‌کنیم.

ضربه حساب‌شده محور مقاومت

سوال مهم اکنون دامنه و شدت پاسخ است؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، وعده ضربه دردناک و در عین حال حساب‌شده‌ای را به تل‌آویو داده است.

در طول مراسم تشییع پیکر فواد شکر، سید حسن نصرالله هشدار داد که رژیم صهیونیستی از خط قرمز عبور کرده و وعده «پاسخی واقعی و حساب‌شده» را داد؛ پاسخ وعده داده‌شده متمایز از عملیات روزمره حزب‌الله است که از زمان آغاز جنگ غزه صورت می‌گیرد.

سایر منابع آگاه موافق هستند که پاسخ می‌تواند هماهنگ باشد و این امر نشان می‌دهد که انتقام از چند جبهه به‌طور همزمان محتمل است.

چنین رویکردی می‌تواند گنبد آهنین، سیستم پدافند هوایی اولیه رژیم صهیونیستی، را با جلوگیری از تسلیح مجدد و سریع آن، از کار بیندازد؛ کارشناسان بر این باورند که با توجه به ظرفیت حزب‌الله برای پرتاب رگبار قابل‌توجه موشک‌ها و نزدیکی جغرافیایی لبنان به اهداف احتمالی رژیم صهیونیستی، این امر قابل دستیابی است.

به نظر می‌رسد این ارزیابی‌ها با ارزیابی‌های مقام‌های آمریکایی که هشدار داده‌اند در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار، گنبد آهنین به وسیله مراکز موشکی و پهپادی حزب‌الله تسخیر می‌شود، مطابقت دارد.

در همین حال، مقام‌های ارشد نظامی آمریکا هشدار داده‌اند که واشنگتن احتمالا نمی‌تواند از تل‌آویو محافظت کافی را حتی در یک جبهه و جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله ارائه کند؛ چارلز براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، در اظهارات خود در اواخر ژوئن در مطبوعات، همین را گفت.

این مقام آمریکایی، گفت: از منظر ما، براساس جایی که نیرو‌های ما مستقر هستند، برد کوتاه بین لبنان و اسرائیل، برای ما سخت‌تر است که بتوانیم از آن‌ها [اسرائیل] حمایت کنیم.

حزب‌الله احتمالا کشتی‌های جنگی آمریکا را در منطقه که در رهگیری موشک‌های هدف‌گیری شده به سمت اهداف صهیونیستی شرکت می‌کنند، هدف قرار خواهد داد.

به نظر می‌رسد که مقام‌های ارشد نظامی واشنگتن قاطعانه مخالف جذب نقش تهاجمی فعال در صورت وقوع جنگ گسترده‌تر با حزب‌الله هستند، چه رسد به یک جنگ چندجانبه.

این موضع با اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پشتیبانی می‌شود که نشان‌دهنده تمایل محدود پنتاگون برای محافظت از رژیم صهیونیستی است.

تعهدات واشنگتن برای دفاع از رژیم صهیونیستی هیچ اشاره‌ای به اقدام تهاجمی احتمالی نکرده، که نشان‌دهنده تمایل آمریکا برای اجتناب از یک جنگ گسترده‌تر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: رژیم صهیونیستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *