طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت بررسی شد

15:26 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت بررسی شد
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، ولی‌الله بیاتی در تشریح نشست امروز صبح (۱۶ مرداده ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت صورت گرفت در حالیکه این طرح دوره قبل مجلس آمد، اما فرصتی برای رسیدگی نشد که یکی ضروریت‌های فعلی کشور این طرح است که به عنوان اولویت اول در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در دوره دوازدهم قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: جلسه فوق‌العاده‌ای امروز تشکیل شد که این طرح مجدداً بررسی و به صحن ارائه شود. طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت، متشکل از ۴۰ ماده و ۱۱۰ تبصره است که این مواد شامل مسائل مختلفی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ نفر بصورت رسمی طبق آمار وزارت کشور اتباع بیگانه در کشور حضور دارند که در آمار غیر رسمی تا هفت میلیون نیز گفته شده که آمار بسیار بالایی است و بسیاری از آن‌ها بدون مجوز در کشور تردد می‌کنند.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: در طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت به دنبال این هستیم که این تهدید حضور اتباع با این قانون به یک فرصت تبدیل شود. در این طرح شورای عالی هماهنگی کشوری متشکل از ۲۴ دستگاه عضو است که ریاست آن با وزیر کشور است البته برخی از وزرا نیز در این شورا عضو هستند همچنین شورای استانی نیز در این طرح دیده شده که ۸ دستگاه استانی در این شورا حاضر هستند.

بیاتی اضافه کرد: در این طرح برای ورود افراد تدابیر خوبی پیش‌بینی شده که کارت ملی با پیش شماره ۹ درنظر گرفته شده است. انگشت نگاری و چهره‌نگاری و نسب شناسی نیز برای اقامت در این قانون پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این طرح دوره‌های یک‌ساله، سه ساله، پنج ساله و هفت ساله دیده شده که اگر فردی هفت سال اقامت داشته باشد، آن فرد به صورت اقامت ویژه مواردی از جمله سیم کارت موبایل اختصاصی و کارت بانکی در اختیارش قرار می‌گیرد و امکان خرید منزل نیز دارد.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اظهار کرد: در این طرح درخصوص بکارگیری اتباع خارجی توسط کارفرمای داخلی نیز مواردی پیش بینی شده است که باید کارفرما مستندات را رویت کند سپس بکارگیری صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس یادآور شد: این طرح جامع و کاملی است که امید است بتوانیم با سازماندهی اتباع خارجی مشکلات موجود را رفع گرفته و از آن به عنوان فرصتی برای کشور بهره ببریم.

انتهای پیام/


M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
من به عنوان یک ایرانی که سه فرزند بیکار دارم و خودم با حقوق بازنشستگی ناچیز که کفاف زندگیم را نمی‌دهد با این طرح مخالفم و درخواست تجدید نظر این طرح را دارم و خواستار اخراج تمام اتباع غیر مجاز هستم
Mb
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
من مخالف این طرح هستم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *