بیش‌از هزار و ۱۸۰ نوع ماده مخدر شناسایی شده است/ ایران بالاترین کشفیات را در حوزه قاچاق مواد‌مخدر دارد

15:34 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۵۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
بیش‌از هزار و ۱۸۰ نوع ماده مخدر شناسایی شده است/ ایران بالاترین کشفیات را در حوزه قاچاق مواد‌مخدر دارد
قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مهمترین مشکل در مسئله درمان اعتیاد را دو مسئله؛ پیچیدگی این ماده خانمان‌سوز و تغییرات الگویی توصیف و از شناسایی بیش از ۱۱۸۰ نوع مواد مخدر خبر داد.

خبرگزاری میزان - علیرضا کاظمی صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در نشستی خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار بیان کرد: از همه حمایت‌ها و هدایت‌ها برای انجام این ماموریت خطیر به نوبه خود تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: واقعیت این است که رسانه نقش اول در فرهنگ‌سازی به جهت پیشگیری از اعتیاد را ایفا می‌کند.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: رسانه تبیین عقاید و تحلیل رفتار دارد. خبرنگار یک جامعه است و رسانه یعنی جامعه و توان آن را نمی‌توان با چیزی مقایسه کرد.

کاظمی تاکید کرد: اگر کسی به رسانه فکر نکند در مسیر خود ناموفق خواهد بود و بی‌تردید با شکست مواجه خواهد شد.

قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی جلسات مختلف تاکید کرده‌اند که بزرگترین خطری که کشور را تهدید می‌کند آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اظهارات کارشناسان برجسته بین‌المللی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: ۴ آسیب ریشه بشریت را به مخاطره انداخته است، فقر، سلاح‌های کشتارجمعی، بحران محیط زیست و مواد مخدر که باید برای هر یک از آن‌ها در کل جهان اقدام مشترک کرد.

کاظمی همجواری ایران با مرکز و کانون تولید، کشت و توزیع مواد مخدر را نکته بسیار مهمی دانست و تصریح کرد: سود بسیار بالایی که سوداگران مرگ از مواد مخدر کسب می‌کنند و تغییرات الگویی آن سبب گرایش بیشتر به این بلای خانمان سوز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۱۱۸۰ نوع مواد مخدر تاکنون شناسایی شده است، گفت: امروز کشور ما بالاترین کشفیات را در حوزه قاچاق مواد مخدر دارد و ما در ۳ جبهه مختلف با سوداگران مرگ مشغول مبارزه هستیم.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: برنامه‌های بسیار ویژه و متنوعی در حوزه درمان تدارک دیده‌ایم، اما به دلیل پیچیدگی موضوع مواد مخدر و تغییرات الگویی همچنان عمده‌ترین مشکل ما در عرصه درمان است.

این مقام مسئول در خاتمه اظهاراتش با اشاره به تلاش‌های خبرنگاران این عرصه تاکید کرد: به یاری شما عزیزان امید دارم تا ریشه اعتیاد را در کشور بخشکانیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *