انتخابات آمریکا|

کامالا هریس رسما نامزد حزب دموکرات شد؛ معرفی معاون نامزد دموکرات

9:20 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۷۴۸
کامالا هریس رسما نامزد حزب دموکرات شد؛ معرفی معاون نامزد دموکرات
کامالا هریس به‌طور رسمی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا انتخاب شد.

خبرگزاری میزان - پس از رای‌گیری نمایندگان کنوانسیون ملی حزب دموکرات، کامالا هریس رسما به‌عنوان نماینده این حزب در انتخابات ماه نوامبر (آبان ماه) آمریکا انتخاب شد.

روند انتخاب نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری، در کنوانسیون ملی این حزب طی یک رای‌گیری مجازی از ۵ روز پیش آغاز شده بود و دوشنبه‌شب به وقت محلی به پایان رسید.

کنوانسیون ملی حزب دموکرات این خبر را پس از پایان فراخوان مجازی ۵ روزه اعلام کرد و نامزدی هریس بار دیگر در کنوانسیون حزبی که اواخر آگوست در شیکاگو برگزار خواهد شد، تایید می‌شود.

پیش از این جیمی هریسون، رئیس کنوانسیون ملی حزب دموکرات، در بیانیه‌ای گفت: من بسیار مفتخرم که تایید می‌کنم معاون رئیس‌جمهور بیش از اکثریت آرا را از همه نمایندگان کنوانسیون به دست آورده و پس از پایان رای‌گیری در روز دوشنبه، نامزد حزب دموکرات خواهد بود.

کنوانسیون ملی دموکرات می‌گوید در حالی که رای‌گیری رسمی نامزدی به‌طور مجازی انجام شد، اما فراخوان تشریفاتی قرار است در ۱۹ آگوست (۲۹ مرداد) در شیکاگو برگزار خواهد شد.

با پایان یافتن فراخوان مجازی نامزدی ریاست‎جمهوری، قوانین کنوانسیون ملی حزب دموکرات به هریس اجازه می‌دهد نام معاون خود را اعلام کند.

مخالفت دیوان عالی آمریکا با درخواست توقف محکومیت ترامپ

دادگاه عالی آمریکا با درخواست توقف محکومیت دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌‎السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن آمریکایی را رد کرد.

این درخواست از سوی ایالت میزوری مطرح شده بود و ساموئل آلیتو و کلارنس توماس، قاضی‌های دادگاه عالی آمریکا استدلال کردند که این درخواست ایالت میزوری را برای ارائه یک لایحه شکایت می‌پذیرند، اما کمک دیگری را که این ایالت به دنبال آن بود، رد کردند.

این درخواست از سوی اندرو بیلی، دادستان کل میزوری، که یک جمهوری‌خواه است، ارائه شده بود.

افشای جزئیاتی جدید از ترور نافرجام ترامپ

جاش هاولی، سناتور ایالت میزوری، با حضور در یک برنامه تلویزیونی جزئیات جدیدی درباره سوءقصد به دونالد ترامپ افشا کرد.

این سناتور آمریکایی گفت با افشاگرانی صحبت کرده که اطلاعاتی درباره سرویس مخفی آمریکا در پنسیلوانیا در اختیار وی قرار داده‌اند.

وی افزود: عامل اصلی سرویس مخفی آمریکا، در کارزار ترامپ به بی‌تجربه بودن و بی‌کفایتی در کارش شناخته می‌شد و پروتکل‌های امنیتی عادی را اجرا نمی‌کرد، او مدارک هویتی افراد را بررسی نمی‌کرد، از ماموران سرویس مخفی استفاده نمی‌کرد و بیشتر ماموران آن روز، ماموران سرویس مخفی نبودند و آنها ماموران امنیت داخلی بودند.

هریس معاون اول خود را انتخاب کرد

کامالا هریس، تیم والز، فرماندار ایالت‌ مینه‌سوتا، را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *