گفت‌وگو|

دبیر اسبق فدراسیون تنیس: عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان المپیکی قابل پیش‌بینی بود!/ ضرورت تشکیل کمیته فنی در فدراسیون

7:45 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۷۲۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیر اسبق فدراسیون تنیس: عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان المپیکی قابل پیش‌بینی بود!/ ضرورت تشکیل کمیته فنی در فدراسیون
دبیر اسبق فدراسیون تنیس روی میز گفت: مهم‌ترین ایراد فدراسیون نداشتن کمیته فنی است و باید کمیته تشکیل شود تا بر عملکرد تیم‌های ملی نظارت کند و هم بتواند برنامه‌های مناسب برای فدراسیون و استعدادیابی طراحی کند.

امیر عمیدی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با شرایط فعلی تنیس روی میز و نتایج کسب شده در المپیک پاریس گفت: ابتدای امر اینکه نیما عالمیان در مصاحبه بعد از حذف شدنش به موضوع over training یا بیش‌تمرینی اشاره داشت که نشان از این موضوع دارد که از نظر او نه تنها به پیک و اوج نرسیده بلکه موجب آسیب‌دیدگی‌اش شده است.

مصاحبه نیما نارضایتی از آخرین اردوی قبل از المپیک است

وی ادامه داد: دوم اینکه در برنامه‌ریزی‌های فردی، مربی و بازیکن هر دو باید هماهنگ باشند و اصل زمان‌بندی تمرین، الگوپذیری و سایر اصول تمرین مراعات شود تا نتیجه مناسب و مساعد ایجاد شود. این نوع از مصاحبه در واقع به نوعی نارضایتی نیما نسبت به آخرین اردوی قبل از مسابقات المپیک است.

این پیشکسوت تنیس روی میز گفت: نگرفتن سهمیه تیمی مردان هم نشان از ضعف برنامه‌ریزی برای ارتقای رنکینگ و رتبه‌بندی تک تک بازیکنان دارد و عملاً این فرصت را از دست داده‌ایم. به‌نظر من مهم‌ترین ایراد به نداشتن کمیته فنی در فدراسیون است آن‌هم در بهترین و کارآمدترین‌ترین حالت که هم بتواند بر عملکرد تیم‌های ملی نظارت کند و هم بتواند برنامه‌های مناسب برای فدراسیون طراحی کند.

پشتوانه نداریم و لازم است برای آینده برنامه‌ریزی کنیم

عمیدی با اشاره به نبود پشتوانه در تیم ملی تصریح کرد: نداشتن پشتوانه در تیم‌های ملی، بی‌انگیزگی و بی‌برنامگی نفرات شاخص از دلایل ناکامی است. برای حداقل ۲۰ نفر باید با کمک مربیان ملی و استانی برنامه ۴ ساله نوشت تا هر یک خود را یک مدعی برگزیده برای المپیک بعدی بدانند. باید سازوکار مناسب برای تحقق برنامه‌ها تدوین بشود. 

دبیر اسبق فدراسیون تنیس روی میز در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد تک تک نفرات در حد انتطار بود و توقعی برای کسب نتایج بهتر حتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت نبود. باید بپذیریم کسب نتیجه در عالی‌ترین سطح مسابقاتی مانند المپیک مستلزم برنامه‌ریزی بسیار بهتری است.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *