هزار و ۲۰۰ پرونده با اقدامات دستگاه قضایی به نفع شستا مختومه شد

16:07 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۶۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هزار و ۲۰۰ پرونده با اقدامات دستگاه قضایی به نفع شستا مختومه شد
مدیرعامل شستا با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی و پیگیری پرونده‌های مفتوح، گفت: هزار و ۲۰۰ پرونده با آثار مالی حدود ۱۱ همت به نفع شستا مختومه شده است.

خبرگزاری میزان - عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در نشست خبری اظهار کرد: از تعداد ۳هزار و ۶۰۰ پرونده حقوقی مفتوح در مراجع قضایی با آثار مالی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی له یا علیه شرکت‌های تابعه شستا، هزار و ۲۰۰ پرونده با آثار مالی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان ظرف ۷ ماه اخیر به نفع شستا مختومه شد و ۲ هزار‌و ۴۰۰ پرونده با آثار مالی ۳۹ هزار میلیارد تومانی با جدیت درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم انجام‌شده در شستا، پذیرفته شدن شرکت ستاره خلیج فارس در بورس است و این شرکت از بزرگترین دارایی‌هایی است که وارد بازار سرمایه می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه شستا بیش از ۱۰ درصد بازار سرمایه را به خودش اختصاص داده است، اظهار کرد: در حال حاضر وقت خرید است، نه فروش و کسانی که در این شرایط اقدام به فروش سهام خود می‌کنند و دارایی خود را کمتر از ارزش آن می‌فروشند ضرر می‌کنند.

وی تصریح کرد: در رابطه با شرکت نفت ستاره خلیج فارس، این مجموعه سال ۱۳۸۵ تاسیس شد و در حال حاضر ۴۹ درصد سهام آن مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی شستا، ۳۴.۵ درصد آن مربوط به مجموعه بازنشستگی نفت و ۱۷.۵ درصد آن مربوط به دولت است.

مدیر عامل شستا گفت: امروز محصولات راهبردی مهمی از جمله ۴۰ درصد بنزین کشور که شامل تولید روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین، ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل و گوگرد و سوخت جت است توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس تولید می‌شود که سالانه بیش از ۱۴ میلیارد دلار صرفه جویی برای کشور دارد.

نوروزی با اشاره به ارزش شرکت ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: این مجموعه با ۳.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تاسیس شد و ارزش امروز آن حدود سه الی چهار برابر ارزش زمان سرمایه گذاری است.

وی افزود: امروز حدود ۴۰۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و چندین هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

به گفته مدیر عامل شستا در سال گذشته تحقق درآمد‌های عملیاتی شستا ۲۷۹ همت بود که برای سال جاری ۵۷۰ همت هدف‌گذاری شده است. یعنی ۱۰۴ درصد افزایش برای سال جاری مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته شستا سود ۵۳ همتی کسب کرد که برای سال جاری به بیش از ۲۰۰ همت هدف‌گذاری شده است. در طرف دیگر درآمد ارزی شستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۱.۸ میلیارد دلار بود و برای امسال به ۲.۸ میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

تلاش برای سهم ۶ درصدی درآمد کشور

نوروزی ادامه داد: شستا در سال گذشته سهم ۴ درصدی از درآمد‌های ارزی کشور داشت و برای سال جاری در تلاش هستیم که این سهم به ۶ درصد برسد. همچین سال گذشته ۴۰ همت سرمایه گذاری در طرح‌ها صورت گرفته که برای امسال با ۲۷۵ درصد رشد به ۱۵۰ همت افزایش هدف‌گذاری شده و مقرر است تا نیمه سال بیش از ۶۰ درصد برنامه تحقق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به سود خالص شرکت‌های بورسی زیرمجموعه شستا، اظهار کرد: در سال گذشته شستا ۲۷ درصد حاشیه سود خالص داشته که برای امسال ۳۴ درصد برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: همچنین حاشیه سود خالص شرکت‌های بورسی شستا از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۳۷ درصد برای سال جاری برنامه‌ریزی شده و بازده حقوق صاحبان سهام از ۱۲ درصد در سال ۱۴۰۲ به ۱۹ درصد افزایش، هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: شستا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *