آغاز یازدهمین سال فعالیت رادیو اربعین

10:27 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۵۹۷
آغاز یازدهمین سال فعالیت رادیو اربعین
مدیر رادیو اربعین با اعلام آغاز فعالیت یازدهمین سال این رادیو از عصر روز دوشنبه ۱۵ مرداد، گفت: این رسانه به عنوان همراهی صمیمی برای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) فعالیت می‌کند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی رادیو اربعین، جواد تشکری مدیر رادیو اربعین درباره زمان آغاز یازدهمین سال فعالیت رادیو اربعین بیان کرد: فعالیت رادیو اربعین از عصر روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه آغاز و تا انتهای ماه صفر ادامه خواهد داشت. این رادیو در داخل کشور از طریق رادیو نما و بر روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵مگاهرتز و در نجف اشرف و کربلا نیز از طریق موج FM قابل دریافت است.

مدیر رادیو اربعین، پیاده روی اربعین حسینی (ع) را به عنوان بزرگ‌ترین رویداد معنوی و فرهنگی جهان اسلام دانست و گفت: این مراسم نه تنها نماد مقاومت و شکیبایی است، بلکه پیاده‌روی در این مسیر نمایانگر وحدت مسلمانان در سراسر جهان و مظهری از قدرت، عظمت اسلام و عشق به سیدالشهدا (ع) است.

وی افزود: شیعیان از سراسر جهان پیش از اربعین، در این حرکت عظیم و بی‌نظیر عاشقان اباعبدالله (ع) هم‌قدم می‌شوند. در این سفر روحانی، آن‌ها عمود به عمود درس‌هایی از ایثار، ازخودگذشتگی، آزادی‌خواهی، ولایت و اطاعت از مولایمان علی (ع) را مرور خواهند کرد و بر سر عهد و پیمان خود باقی می‌مانند. در همین راستا رادیو اربعین با زائران اربعین حسینی (ع) قدم به قدم همراه و هم مسیر خواهد بود.

تشکری در ادامه بیان کرد: ما در رادیو اربعین با افتخار این لحظات ناب عرفانی و معنوی را پوشش می‌دهیم و از شنوندگان عزیز دعوت می‌کنیم تا با ما همراه باشند و در این مسیر نورانی شرکت کنند.

مدیر رادیو اربعین تصریح کرد: رادیو اربعین سعی دارد انعکاس دهنده اتحاد، همبستگی و همدلی اجتماع عظیم مردم در مسیر رادیو اربعین به گوش جهانیان باشد؛ بنابراین با اطلاع‌رسانی مناسب از آخرین وضعیت سفر به کربلا و پیاده روی اربعین از کمیته‌های مختلف، زائران اربعین حسینی (ع) را آگاه کند.

جواد تشکری در ادامه تاکید کرد: رادیو اربعین با هدف ایجاد ارتباط مستمر و زنده با مسئولان ستاد مرکزی اربعین و قرارگاه‌های مختلف در استان‌های کشور تعامل بسیاری دارد. این شبکه همچنین با نیروی انتظامی، مسئولان اجرایی، برخی نمایندگان مجلس، امامان جمعه، وعاظ و علما در ارتباط است و این تعاملات به شکل مطالبه‌گرایانه انجام می‌شود. این رادیو ویژه برنامه‌هایی را به صورت ۲۴ ساعته و زنده پخش می‌کند و این برنامه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی برای مخاطبان طراحی و تدارک دیده شده است.

وی افزود: اجتماع اربعین حسینی (ع) فرصتی است برای بازاندیشی در اصول و ارزش‌های انسانی و دینی و پیوند عمیق‌تری میان پیروان این مکتب ایجاد می‌کند. رادیو اربعین این رسانه گرم تا پایان برگشت زائران اربعین حسینی همراه خواهد بود. با توجه به شرایط آب و هوایی و مسائل بهداشتی، رادیو اربعین در خصوص توصیه‌های بهداشتی لحظه به لحظه اطلاع رسانی خواهد داشت.

تشکری درباره برنامه‌های رادیو اربعین تا پایان ماه صفر عنوان کرد: با توجه به شعار امسال اربعین «کربلا طریق الاقصی»، توجه ویژه‌ای به تحولات فلسطین و نسل کشی در غزه شده است. سعی داریم این موضوعات را برای مخاطبان تبیین کنیم. «همخوانی دعای فرج» ساعت ۱۲ و ۲۴ توسط مخاطبان، بخش ویژه «سلام بر حسین (ع)» و پخش آن ساعت‌های ۱۵ و ۱۷ و ۳ و ۵ (فرازی از زیارت عاشورا)، پخش «زیارت اربعین» در ساعت‌های ۶، ۱۴، ۲۱ و ۲۳، «قرار امام رضایی ها» و پخش آن ساعت‌های ۸ صبح و ۲۰ از ویژگی‌های جدول پخش امسال رادیو اربعین است. همچنین برنامک‌های کوتاهی برای مخاطبان تدارک دیده ایم که کاربردی و جذاب است. برنامک‌ها در خلال برنامه‌های رادیو اربعین پخش می‌شوند.

وی پیرامون هم‌افزایی برنامه‌های شبکه رادیویی اربعین با شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی گفت: بخش‌هایی از رادیو اربعین بصورت زنده از شبکه ۵ سیما هم پخش می‌شود. همچنین از ۱۳ صفر (۲۸ مرداد)، برنامه مشترکی با رادیو جوان از کربلای معلی داریم که بصورت زنده و در ساعت‌های ۵:۰۰ تا ۶:۰۰، ۱۶:۰۰ تا ۱۶:۴۵ و ۲۱:۰۰ تا ۲۲:۰۰ از موکب‌های مسیر عاشقی پخش می‌شود. در ادامه نیز رادیو جوان و رادیو اربعین از ساعت ۲۴:۰۰ تا ۱:۳۰ برنامه مشترکی از استودیوی رادیو اربعین با عنوان «هیئت حضرت علی اکبر (ع)» دارند که به صورت زنده برای مخاطبان این دو شبکه پخش خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *