یک‌هزار واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال در کشور وجود دارد/ رشد ۱۰۶ درصدی تولید واگن باری در دولت سیزدهم

9:57 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۵۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک‌هزار واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال در کشور وجود دارد/ رشد ۱۰۶ درصدی تولید واگن باری در دولت سیزدهم
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انباشت تعمیرات واگن مسافری گفت: یک هزار واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال نیاز به نوسازی دارد.  

خبرگزاری میزان - میعاد صالحی در نشست خبری اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۹۳ لوکوموتیو باری بازسازی و به شبکه اضافه شد که با رشد ۴۸ درصدی نسبت به دولت گذشته روبه‌رو بوده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در طول دولت سیزدهم تولید واگن باری نو با رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در دولت قبل به ۴هزار و ۵۸ دستگاه واگن رسید.

وی افزود: در حوزه مسافری حدود یک هزار واگن با عمر بالای ۳۰ سال وجود دارد که لازم است نوسازی شود و به همین جهت امروز با انباشت تعمیرات روبه‌رو هستیم.

به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ بودجه راه‌آهن سالانه ۵۰ درصد افزایش یافته و در سال ۱۴۰۲ تخصیص بودجه عمرانی راه‌آهن بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

صالحی تصریح کرد: در ۳ سال اخیر تخصیص بودجه متوسط ۱۵۰ درصدی داشتیم و امسال از محل تهاتر نفت امیدواریم به تخصیص بودجه عمرانی ۳۰۰ درصد دست پیدا کنیم در حالی که بودجه مصوب ۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در ۳۳ماه گذشته ۸۸۳کیلومتر خط ریلی را احداث و بهره‌برداری کنیم و به هیچ عنوان این خطوط نیمه کاره افتتاح نشده بود از این میزان ۱۶۶ کیلومتر که مربوط به اتصال به بنگاه‌های بزرگ صنعتی است. 

وی با بیان اینکه رکورد ترانزیت جابه‌جایی بار در بخش بین الملل شکسته شد، افزود: رکورد حمل ونقل ترانزیت در دولت سیزدهم شکسته شد و توانستیم یک میلیون و ۹۱۳ هزار تُن ترانزیت را به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن با رشد ۷۰ درصدی برسانیم.

صالحی تاکید کرد: ۹هزار و۲۳۶ واگن ایمن و مجهز به کفش ترمز شده است و امسال حتی یک واگن هم بدون ترمز سیر نمی‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به جابه‌جایی ۳۱ میلیون نفر در کشور و شکست رکورد جابه‌جایی مسافر در حوزه ریلی، گفت:برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ به جابه‌جایی ۲۹ میلیون مسافر رسیدیم و در سال ۱۴۰۳ هم تعداد مسافر را به ۳۱ میلیون نفر رساندیم و در این مدت شاهد ثبت کمترین سوانح ریلی در این حوزه بوده‌ایم.

بهای بلیت تهران - خرمشهر ۵۰۰ هزار تومان است

صالحی در ادامه به آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های کل کشور اشاره کرد و گفت: پیش‌فروش بلیت قطار‌های اربعین از ۹ صبح امروز آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند از ۲۵ سکوی اینترنتی آن را تهیه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصرثیح کرد: عرضه تمام بلیت‌ها به صورت اینترنتی و یکسان در دسترس آحاد مردم قرار می‌گیرد و بهای بلیت تهران - خرمشهر ۵۰۰ هزار تومان است که نصف قیمت بلیت اتوبوس بوده و بدیهی است به جهت قیمت پایین‌تر و در عین حال ایمنی و رفاه بالاتر تقاضای بسیار ویژه برای پیش‌فروش بلیت قطار وجود دارد.

وی افزود: تلاش کردیم در ایام اربعین ۶۰۰ هزار صندلی رفت و برگشت برای جابجایی مسافران تامین کنیم.

صالحی در مورد اختلال موجود در سایت‌های خرید بلیت قطار گفت: ۲۵ سکوی خرید اینترنتی وجود دارد و مردم می‌توانند در صورت اختلال یک سکو به سکوی دیگری برای تهیه بلیت مراجعه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *