نقش آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

8:59 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۵۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقش آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه
سوء‌رفتار مستند شده نظامیان صهیونیست در غزه نگرانی‌های قابل توجهی را برای کارشناسان به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان - برام ستنبرینو، سرباز آمریکایی-صهیونیستی ارتش اشغالگر، که به همراه یک واحد مهندسی رزمی نیرو‌های در کشتار نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه شرکت می‌کند، ویدیو‌های آنلاینی را به اشتراک گذاشت که تیراندازی بی‌رویه به ساختمان ویران شده و همچنین تخریب خانه‌ها و یک مسجد را نشان می‌دهد. 

گاردین در گزارشی به پرونده ستنبرینو پرداخت و به یک الگوی آشنا اشاره کرد؛ نظامیان صهیونیست آشکارا در ویدیو‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند به تیراندازی برای کشتن و تخریب هر چیزی که سر راهشان بود، اعتراف کردند. در میان نسل‌کشی مداوم، این جنایت‌ها به صورت زنده و بدون وقفه رخ می‌دهد.

بازگشت به عقب

یووال گرین ۲۶ ساله، نظامی ذخیره سابق ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان از رفتار‌های نادرست شدید نظامیان اشغالگر در غزه، از جمله تخریب خانه‌ها و غارت با انگیزه آنچه «انتقام» خواند، یاد کرد.

ماه گذشته هم ۳ نظامی ذخیره ارتش اشغالگر، از جمله گرین، که در کشتار نسل‌کشی در غزه شرکت کرده بودند، ورود به خانه‌ها، غارت و سپس سوزاندن آن‌ها، تیراندازی به کودکان و حتی کشتن اسیران را توصیف کردند.

این پس از آن اتفاق افتاد که ۶ نظامی صهیونیست شهادت‌های دلخراشی را ارائه کردند که چگونه نظامیان این رژیم به‌طور معمول غیرنظامیان فلسطینی را به قتل می‌رسانند. 

بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی 

گاردین گزارش داد که یک ویدیو که از دید یک تیرانداز گرفته شده است، شلیک گلوله‌های متعدد به ویرانه‌های یک ساختمان را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد ویدیوی دیگری سیستم کنترل آتش خودروی زرهی را نشان می‌دهد که مسجدی را قبل از تخریب آن هدف قرار می‌دهد. فیلم‌های دیگر نیز تخریب چندین خانه را در حالی که نظامیان صهیونیست در حال خوشحالی کردن هستند، به تصویر می‌کشد.

نظامیان صهیونیست و ستتنبرینو صحت این فیلم‌ها را رد نکرده‌اند. این ویدیو‌ها به تازگی در فضای مجازی منتشر شد و به اتهام‌های جنایت‌های جنگی منجر شد. 

در یکی دیگر از افشاگری‌های تکان‌دهنده، پدر این نظامی گفت که پسرش یک ویدیوی تبریک ارسال کرده که در آن انفجاری را به افتخار ازدواج جدید دوستش اختصاص داده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست در طول جنگ ۱۰ ماهه ویدیو‌های زیادی را به اشتراک گذاشته‌اند که آن‌ها را در حال تحقیر فلسطینی‌ها در غزه و تخریب اموال آن‌ها نشان می‌دهد. برخی از این ویدیو‌ها به‌عنوان مدرک در پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) استفاده شده است. 

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ تلفات گسترده‌ای بر جای گذاشته است؛ از دست‌کم ۳۹ هزار تا ۱۸۶ هزار فلسطینی، عمدتا کودکان و زنان به شهادت رسیده و مجروح شدند. همچنین گمان می‌رود که هزاران نفر دیگر در زیر آوار مدفون شده‌اند؛ بیشتر جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه نیز به اجبار آواره شده‌اند. 

در همین حال، کارشناسان بیم آن دارند که اشغالگران یک تجاوز تمام عیار را علیه لبنان انجام دهد.

با وجود هزاران آمریکایی که در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند، رفتار نامناسب نظامیان، پرسش‌های نگران‌کننده‌ای را برای مقام‌های آمریکایی در مورد تمایل آن‌ها برای اجرای قوانین فدرال علیه شهروندان آمریکایی درگیر در جنگ نسل‌کشی برون مرزی با بودجه و حمایت دولت آمریکا ایجاد می‌کند.

قوانین آمریکا

تخریب گسترده اموال، زمانی که به دلیل ضرورت نظامی توجیه نشده باشد و به‌طور غیرقانونی و بدون تبعیض انجام شود، نقض مقررات بین‌المللی جنگ بوده و براساس قوانین آمریکا باید به‌عنوان جنایت جنگی شناخته شود.

به گفته برایان فینوکان، مشاور حقوقی سابق در وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن موظف است از کنوانسیون‌های ژنو، مجموعه‌ای از معاهده‌های بین‌المللی که جنگ مسلحانه را کنترل می‌کند، حمایت کند.

فینوکان گفت: اگر شهروندان آمریکایی کنوانسیون‌های ژنو را نقض کنند یا در اسرائیل و فلسطین مرتکب جنایت‌های جنگی شوند، آمریکا باید به تعهد‌های خود عمل کند.

او اضافه کرد که براساس قانون فدرال جنایت‌های جنگی، آمریکا این اختیار را دارد که افراد را به دلیل جنایت‌های جنگی تحت تعقیب قرار دهد.

ویدیویی که تخریب مسجد را نشان می‌دهد مربوط به ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر ۱۴۰۲) است، یعنی زمانی که واحد ستتنبرینو در شمال غزه مستقر شد. به گفته مقام‌های فلسطینی، نیرو‌های متجاوز صهیونیست از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۵۰۰ مسجد را در این نوار به طور جزئی یا کامل تخریب کرده‌اند.

نقش شهروندان آمریکایی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

گروه‌های حقوق بشر از دولت بایدن خواسته‌اند که جنایت‌های ارتکابی در غزه را به‌عنوان نقض قوانین آمریکا بررسی کند. 

مرکز حقوق اساسی پیش از سفر اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا، از وزارت دادگستری آمریکا خواسته بود که درباره نتانیاهو و سایر افراد دخیل در جنایت‌های جدی در غزه، از جمله افرادی که ممکن است دارای تابعیت آمریکایی یا دوتابعیتی باشند، تحقیق کند.

براد پارکر، معاون مدیر سیاستگذاری مرکز حقوق اساسی، گفت: مقررات جنایی فدرال نسل‌کشی، جنایت‌های جنگی و شکنجه را از جمله جنایت‌های جدی بین‌المللی در نظر گرفته و جرم‎انگاری می‎کند.

پارکر تاکید کرد: مقام‌های آمریکا، کارمندان دولت که انتقال تسلیحات به اسرائیل را تایید یا تسهیل می‌کنند و شهروندان آمریکایی که در حال حاضر در ارتش اسرائیل نقش فعال دارند، قطعا باید نگران مسئولیت کیفری فردی خود باشند.

حضور آمریکایی‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی

براساس گزارش واشنگتن پست، تقریبا ۲۳ هزار و ۳۸۰ شهروند آمریکایی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند. یکی از آن‌ها ستنبرینو است که از زمان آغاز جنگ با سپاه مهندسی رژیم صهیونیستی در غزه مستقر شده است. او که اهل ایالت نیوجرسی است، در نوجوانی به اراضی اشغالی نقل مکان کرد و اکنون در میان حدود ۶۰۰ هزار شهروند آمریکایی است که در آنجا ساکن شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *