باقری: ایران از حق مشروع خود برای دفاع از امنیت و تمامیت ارضی خود استفاده می‌کند

21:22 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۵۴۹
باقری: ایران از حق مشروع خود برای دفاع از امنیت و تمامیت ارضی خود استفاده می‌کند
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با وزیر خارجه اسلوونی با تاکید بر استفاده ایران از حق مشروع خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود، گفت که عدم محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی کشورهای اروپایی جای سوال دارد.

خبرگزاری میزان – علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با تانیا فایون، وزیر خارجه اسلوونی که کشورش عضو غیردائم شورای امنیت است، پیرامون اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح و ثبات و آرامش منطقه، ضرورت توقف نسل‌کشی در غزه و محکومیت اقدام‌های ناقض حقوق بین‌المللی رژیم صهیونیستی رایزنی کرد. 

سرپرست وزارت امور خارجه در این گفت‌وگو با اشاره به استمرار و توسعه تجاوزگری رژیم صهیونیستی اظهار کرد: با گذشت حدود ۳۰۰ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه فلسطین در غزه، صهیونیست‌های شکست‌خورده در مقابل قدرت مقاومت، پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی خود را در کشتار زنان، کودکان  و مردم بی‌دفاع و اماکن غیرنظامی به‌کار می‌گیرند. 

باقری در همین چارچوب تاکید کرد: صهیونیست‌ها همچنین مبادرت به انجام اقدام‌های تروریستی علیه اماکن غیرنظامی در دیگر کشورها مانند یمن، لبنان و اخیرا در تهران کردند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این گفت‌وگو اظهار کرد: ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران از سکوت طرف‌های اروپایی و عدم اجازه صدور حتی یک بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به تهران، یمن و لبنان در تعجب هستیم؛ همچنین عدم محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی کشورهای اروپایی نیز برای ما جای سوال دارد.

باقری همچنین یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدام‌های متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد.

وزیر خارجه اسلوونی نیز ضمن اشاره به حق جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود تاکید کرد: ما هرگونه نقض حقوق بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم همه طرف‌ها با حفظ خویشتن‌داری با حکمت و درایت در جهت تامین ثبات در منطقه گام بردارند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه افزود: ما رنج و درد مردم فلسطین را انکار نمی‌کنیم و خواهان برقراری آتش‌بس طبق یک زمان‌بندی مشخص هستیم؛ جمهوری اسلامی ایران بازیگر بسیار مهمی در منطقه است و می‌تواند نقشی اساسی ایفا کند و اسلوونی نیز همواره برای ایجاد زمینه گفت‌وگو و جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه آمادگی دارد.

فایون ضمن تبریک انتخاب رئیس‌جمهور جدید کشورمان اظهار کرد: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پیام مهمی را به جهانیان ارسال کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *