سفر استانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به استان زنجان/ افتتاح اولین دادگاه صلح در کشور با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه

21:17 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۵۴۸
سفر استانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به استان زنجان/ افتتاح اولین دادگاه صلح در کشور با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه
اولین دادگاه صلح در کشور با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در استان زنجان افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - اولین دادگاه صلح در کشور در جریان سفر استانی محمدباقر الفت؛ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به استان زنجان در محل شهرستان خرمدره این استان افتتاح شد.
 
الفت در این راستا اظهار کرد: دومین شعبه دادگاه صلح در کشور بزودی در شهرستان خدابنده استان زنجان بازگشایی خواهد شد.

دادگاه صلح نهاد جدیدی است که به موجب قانون شورای حل اختلاف سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است و ماهیت وجودی این نهاد متفاوت از دادگاه‌های عمومی است. طبق قانون جدید، دادگاه صلح تمامی صلاحیت‌های شورای حل اختلاف بر اساس قانون سابق،   مضاف برصلاحیت‌های جدیدی که قانونگذار برای آن پیش بینی کرده است را داراست. این دادگاه، ابتدا باید پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد، در صورت عدم امکان سازش یا عدم امکان اخذ تصمیم مقتضی و یا در صورت مخالفت یکی از طرفین دعوا در رابطه با ارجاع به شورای حل اختلاف، دادگاه صلح راساً به ماهیت دعوا رسیدگی می‌کند.
 
شایان ذکر است، پیش از آغاز آیین افتتاحیه نخستین دادگاه صلح در کشور، مسئولان قضایی استان زنجان و شهرستان خرمدره به همراه معاون رییس قوه قضاییه با حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان خرمدره به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.
 
خرمدره سومین شهر بزرگ استان زنجان و مرکز شهرستان خرمدره  است که در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق زنجان واقع شده است و به علت قرار داشتن در کناره جاده بین‌المللی تهران_بازرگان از نظر شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بهترین و مطلوب‌ترین جایگاه استان قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *