گزارش|

عرضه پلکانی بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳/ سایت‌های فروش ۲۴ ساعته رصد می‌شوند

8:02 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۴۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عرضه پلکانی بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳/ سایت‌های فروش ۲۴ ساعته رصد می‌شوند
عرضه بلیت پروازهای اربعین از ابتدای هفته به‌صورت پلکانی از سوی برخی از شرکت‌های هواپیمایی آغاز شده است؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به‌مرور دیگر شرکت‌ها بلیت‌های خود را عرضه خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - درحالی که قرار بود از روز شنبه ۱۳ مرداد پیش‌فروش بلیت پرواز‌های اربعین با نرخ‌های مصوب آغاز شود، اما اولین روز عرضه با ناهماهنگی همراه بود و بسیاری از افرادی که برای خرید به سایت‌ها مراجعه کردند از قیمت‌های بالای بلیت‌های اربعین گلایه داشتند.

براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری بهای بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان‌ رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر ۶ میلیون تومان بوده و قیمت بلیت یک‌طرفه از تهران و دیگر استان‌های کشور به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر ۵ میلیون تومان تعیین شده است.

روز گذشته انجمن شرکت‌های هواپیمایی اولین لیست پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ را منتشر کرد و قرار است این لیست به‌مرور تکمیل شود.

عرضه پلکانی بلیت پرواز‌های اربعین/ سایت‌های فروش ۲۴ ساعته رصد می‌شود

پرواز‌های اربعین از ۲۶ فرودگاه کشور با مشارکت تمامی شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود و همه شرکت‌ها ملزم به رعایت نرخ مصوب بلیت پرواز‌های ویژه عملیات هستند.

فروش بلیت اربعین به‌صورت چارتری ممنوع است

در همین راستا جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با میزان با اشاره به فروش پلکانی بلیت پرواز‌های اربعین، اظهار کرد: از روز شنبه فقط ۲ شرکت هواپیمایی عرضه بلیت با نرخ مصوب را آغاز کردند و به مرور دیگر شرکت‌ها بلیت‌های خود را عرضه خواهند کرد.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری لیست شرکت‌های هواپیمایی عرضه‌کننده بلیت اربعین با شماره پاسخگویی و آدرس سایت فروش آن‌ها را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

یازرلو تصریح کرد: عوامل فروش بلیت پرواز‌های اربعین در بازه زمانی ۲۴ مرداد الی ۹ شهریور باید نرخ‌های مصوب را رعایت کنند و شرکت‌های متخلف با لغو مجوز یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی روبه‌رو می‌شوند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هیچ‌یک از شرکت‌های هواپیمایی حق فروش بلیت اربعین به‌صورت چارتری در بازه تعیین شده را ندارند و سازمان در این زمینه نظارت کامل دارد.

وی افزود: معمولا شرکت‌های هواپیمایی خودشان را ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب می‌دانند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز به مردم توصیه می‌کند که خرید بلیت را از شرکت‌ها انجام دهند.

یازرلو تاکید کرد: بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به‌صورت حضوری در فرودگاه‌های کشور و دفاتر فروش یا غیرحضوری به صورت ۲۴ ساعته سایت‌های فروش بلیت را رصد می‌کنند.

در ادامه صدیق‌نیا، رئیس گروه نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشور در برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: باتوجه به عرضه پلکانی بلیت اربعین، به محض آماده‌سازی ناوگان از سوی شرکت‌های هواپیمایی، عرضه بلیت در درگاه‌های مشخص شده آغاز می‌شود و به مرور به سیستم فروش بلیت ملحق می‌شوند.

به گفته رئیس گروه نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشور تا اوایل هفته آینده تمامی شرکت‌های هواپیمایی به مرحله عرضه بلیت هواپیما ملحق خواهند شد. 

صدیق‌نیا ادامه داد: سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر فروش مشخص شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی و درگاه‌های OTA، درگاه‌های مجاز برای فروش بلیت هستند.

درنظر گرفتن ۲هزار پرواز رفت و برگشت برای ایام اربعین

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز گفته است برای ایام اربعین امسال ۲هزار پرواز رفت و برگشت و تقریبا ۴۰۰ هزار صندلی در نظر گرفته شده است که باید ۱۸ شرکت هواپیمایی بتوانند در این بخش برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی ادامه داد که تا پایان هفته به‌مرور تمامی شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌های خود را در سایت‌های فروش عرضه می‌کنند، اما این پیش‌فروش به‌صورت یکپارچه نخواهد بود و تا پایان اتمام عملیات اربعین به‌ویژه برای برگشت زائران برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به زائران توصیه کرد که بلیت پرواز‌ها را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند و در صورت مواجهه با درخواست ارقام بالاتر، موارد تخلف را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *