قطار ترکیبی تهران - کربلا از چه مسیری عبور می‌کند؟

10:32 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۴۰۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
قطار ترکیبی تهران - کربلا از چه مسیری عبور می‌کند؟
زائران اربعین برای عزیمت به کربلا علاوه بر اتوبوس و هواپیما می‌توانند از قطار ترکیبی مسیر تهران - کربلا نیز استفاده کنند.

خبرگزاری میزان - با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین، زائران حسینی علاوه بر استفاده از اتوبوس و هواپیما می‌توانند از مسیر ریلی و قطار نیز برای عزیمت به کربلا و برخی نقاط مرزی استفاده کنند.

قطار ترکیبی تهران - کربلا از چه مسیری می‌گذرد؟

زائران اربعین می‌توانند از قطار ترکیبی تهران- کربلا برای رفتن به این سفر معنوی استفاده کنند.

در این مسیر، از ترکیب قطار و اتوبوس برای جابجایی مسافران استفاده می‌شود. به این نحو که قطار از تهران به مرز شلمچه می‌رود و مسافران در ۳۲ کیلومتری شلمچه تا بصره با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند و مجددا از بصره با قطار به ایستگاه کربلا منتقل می‌شوند.

در حال حاضر امکان انتقال مستقیم مسافران اربعین به کربلا از طریق مسیر ریلی وجود ندارد.

همچنین زائران اربعین ۱۴۰۳ برای عزیمت به این سفر معنوی می‌توانند از قطار‌هایی که از مبدا ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه در نظر گرفته شده و به دلیل گرمای هوا به صورت ۲۴ ساعته در تردد هستند، استفاده کنند.

این قطار سال گذشته راه‌اندازی شده و امسال با ظرفیت بیشتر و به صورت ۲۴ ساعته پیش‌بینی شده است.

در این مسیر دو قطار به صورت کوپل و به ظرفیت ۴۰۰ نفر استفاده خواهد شد.

برای زائرانی که می‌خواهند از طرف مرز غرب کشور تردد کنند، از مشهد و تهران به سمت کرمانشاه نیز قطار پیش‌بینی شده و زائران باید از کرمانشاه فاصله‌ای را به‌صورت زمینی طی کنند تا به مرز خسروی برسند.

در مجموع با احتساب قطار‌های فوق‌العاده از مبدا زاهدان، ساری، تهران و مشهد به مقاصد خرمشهر و شلمچه، و مجموع قطار‌های بین‌شهری و شهری که در مسیر تهران- کرمانشاه، مشهد- کرمانشاه، اهواز- خرمشهر و خرمشهر- شلمچه پیش‌بینی شده، ۶۰۰ هزار صندلی قطار به صورت رفت و برگشت برای جابه‌جایی زوار اربعین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *