گزارش|

تحول محسوس اموال‌‎تملیکی با همراهی قوه‌قضاییه/ مجمع عمومی سالانه بدون بند مشروط برگزار شد

8:02 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۲۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تحول محسوس اموال‌‎تملیکی با همراهی قوه‌قضاییه/ مجمع عمومی سالانه بدون بند مشروط برگزار شد
مجمع عمومی سالانه سازمان اموال تملیکی بدون بند مشروط برگزار شد؛ مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی معتقد است این سازمان با همراهی وزیر اقتصاد، قوه قضاییه و سایر اعضای مجمع به‌طور محسوس متحول شده است.

خبرگزاری میزان - مجمع عمومی سالانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با حضور اعضای مجمع در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. 

صورت‌های مالی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مجمع عمومی سالانه این سازمان بدون بند مشروط به تصویب رسید. 

در این نشست مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان گزارشی از عملکرد سازمان طی یکسال گذشته ارائه کردند؛ از سوی اعضای هیئت عالی نظارت بر سازمان اموال تملیکی نیز گزارشی از وضعیت سازمان ارائه شد. 
 
در همین زمینه سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گفت‌وگو با میزان، گفت: مجمع عمومی سالانه سازمان برای دومین سال پیاپی از تاریخ تاسیس سازمان در موعد مقرر قانونی و هم به صورت کاملا کلین و بدون بند مشروط برگزار شد. 
 
وی افزود: عملکرد سازمان طی یکسال گذشته ارائه شد که عملکرد و صورت‌های مالی سازمان به تایید سازمان حسابرسی و تصویب اعضای مجمع رسید. 
 
 مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: تا قبل از دوره تحولی سازمان، جلسه مجمع عمومی برای بررسی صورت‌های مالی و عملکرد سازمان اواخر سال و در بهمن یا اسفند برگزار می‌شد و هیچ زمانی بدون بند مشروط نبوده است. 
 
اجتهادی تاکید کرد: سال گذشته آخر مرداد و امسال ۱۰ مرداد مجمع عمومی سالانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد و صورت‌های مالی و عملکرد بدون بند مشروط به تایید سازمان حسابرسی و تصویب مجمع عمومی رسید. 
 
وی ادامه داد: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌صورت محسوس متحول شده که در سایه حمایت‌های فوق‌العاده وزیر امور اقتصادی و دارایی، همراهی قوه قضاییه و سایر اعضای مجمع بوده است. 
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به چالش‌های پیش‌روی سازمان اشاره کرد و گفت: هزینه‌های نگهداری، بیمه، هزینه انهدام و بلاصاحب‌کردن کالا‌ها از جمله این چالش‌هاست. 
 
به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال گذشته ۳۳ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق فروخته شده است و در مقابل ۸ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان استرداد شده است. 

بخشی از اقدامات سازمان اموال تملیکی در سال‌های اخیر

براساس این گزارش پیاده‌سازی و استقرار سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) که از ۱۰ سال قبل بر زمین مانده بود به بهره‌برداری رسید، همچنین درآمد سازمان از ۲۳۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ به رقم ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

در سال گذشته ۶۸ برابر میانگین ۲۹ سال گذشته کالا اعاده شد و ۹۴ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است. 

همچنین ۲۶ هزار میلیارد تومان اموال منقول با رشد ۶۶۰درصدی به فروش رسیده است.

تعیین‌تکلیف و فروش ۴ هزار و ۱۰۰ خودرو سواری سبک و سنگین وارداتی از دیگر اقدامات سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بوده که این اموال از سال ۱۳۹۶ در گمرکات و بنادر سراسر کشور رسوب شده بود.

راه‌اندازی و برگزاری حراج الکترونیکی خرده‌فروشی برخط در سال ۱۴۰۲ بر اساس تکلیف قانونی رقم خورد و از طریق این سامانه بیش از ۶۰۰ مرحله حراج به‌صورت متمرکز تاکنون برگزار شده است.

انبار ملکی سازمان در ۳۰ سال گذشته ۵۸ هزار مترمربع بود که در ۳ سال گذشته ۲۳۳ هزار متر مربع به این رقم اضافه شد که رقمی برابر ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در بخش اجاره برای سازمان صورت گرفته است. 

همچنین میزان قفسه بندی انبار‌ها تا سال ۱۴۰۰ فقط ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع بود که به حدود ۶۰ هزار متر مربع رسیده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اموال تملیکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *