اراضی اشغالی در آماده‎باش؛ پناهگاه‎ها به دلیل ترس از حمله ایران باز شدند

10:39 - 13 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۲۱۹
اراضی اشغالی در آماده‎باش؛ پناهگاه‎ها به دلیل ترس از حمله ایران باز شدند
ساکنان اراضی اشغالی به دلیل برآوردها از پاسخ ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه، در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

خبرگزاری میزان – شب گذشته فرودگاه بن‌گوریون در اراضی اشغالی با انتشار پیامی در وب‌سایت خود گزارش داد که به دلیل «نقص موقت» از کار افتاده است.

پایگاه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که فرودگاه اصلی اراضی اشغالی بدون اینکه دلیل آن را بداند، با یک نقص مواجه شده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی به احتمال حمله سایبری که باعث اختلال شده بود، اشاره کردند.

لغو پرواز‌ها به مقصد اراضی اشغالی

اختلال در فعالیت فرودگاه بن‌گوریون در حالی صورت می‌گیرد که چندین شرکت هواپیمایی پرواز‌های خود را به مقصد و از مبدا اراضی اشغالی لغو کردند.

خطوط هوایی یونان، لهستان، ایتالیا، هلند و مجارستان جدیدترین خطوط هوایی هستند که دیروز پرواز‌های خود را به اراضی اشغالی لغو کردند.

این خطوط هوایی به شرکت‌های هواپیمایی بزرگ از جمله یونایتد، دلتا و لوفت‌هانزا پیوستند که طی چند روز گذشته پرواز‌های خود را به مقصد و از مبدا اراضی اشغالی لغو کرده‌اند.

برخی خطوط هوایی پرواز‌های خود را به اراضی اشغالی تا اواخر اکتبر (مهر ماه) لغو کردند؛ دلیل این اقدام هراس از پاسخ ایران و گروه‌های مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فواد شکر و حمله به اراضی اشغالی اعلام شده است.

در همین حال، رسانه‌های عبری گزارش دادند که حدود ۴۰۰ صهیونیست سومین روز سرگردانی خود را در فرودگاه پراگ در روز جمعه ثبت کردند، زیرا تنش‌های منطقه‌ای باعث شده است که دستکم ۱۵ شرکت هواپیمایی پرواز‌های خود را به حالت تعلیق درآورند و حدود ۲۰ هزار صهیونیست راهی برای بازگشت ندارشته باشند.

پایگاه روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: تاکنون، تمامی خطوط هوایی آمریکا که به اسرائیل خدمات‌رسانی می‌کنند، همراه با چندین شرکت هواپیمایی اروپایی، پرواز‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند؛ اِل‌عال، شرکت هواپیمایی اصلی اسرائیل، برنامه خود را حفظ می‌کند، اما قیمت‌های آن افزایش یافته است.

بنا بر گزارش‌ها، حدود ۷۰ هزار مسافر در فرودگاه تل‌آویو حضور دارند و برخی از آن‌ها سعی می‌کنند آخرین پرواز‌ها را برای خروج از اراضی اشغالی دریافت کنند، زیرا از احتمال لغو بیشتر پرواز‌ها می‌ترسند.

یونایتد ایرلاینز تنها ایرلاینی است که تاریخ از سرگیری را اعلام نکرده و تمامی پرواز‌های خود را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

گروه لوفت‌هانزا شامل لوفت هانزا، سوئیس ایرلاینز، بروکسل ایرلاینز، اتریش ایرلاینز و یورووینگز اعلام کرد که پرواز‌های خود را به اراضی اشغالی تا ۹ آگوست (۱۹ مرداد) لغو می‌کند.

ایر بالتیک پرواز‌های خود را به اراضی اشغالی که برای پنجشنبه و جمعه گذشته برنامه‌ریزی شده بود لغو کرد.

به‌طور مشابه، ایر ایندیا، دلتا و فلای دبی پرواز‌های خود را که برای پنجشنبه گذشته برنامه‎ریزی شده بود، لغو کردند.

یک پرواز لوفت‌هانزا که مونیخ را به مقصد تل‌آویو ترک کرده بود، در پی امتناع کادر پرواز از ادامه مسیر، در لارناکا، قبرس فرود آمد و در نهایت به آلمان بازگشت.

واهمه در شهرک‌های اراضی اشغالی

به گزارش الجزیره، تحلیلگران مستقر در اراضی اشغالی می‌گویند که صهیونیست‌ها خود را برای پاسخ به ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر آماده می‌کنند.

در همین حال تصاویر و ویدیو‌های گرفته شده از سوی میدل ایست‌ ای که در خیابان‌های تل‌آویو، گرفته شده است، روحیه عمومی نگرانی و ترس را نشان می‌دهد.

یک کارشناس صهیونیست می‌گوید: مردم کمتری در خیابان هستند و احساس کلی اضطراب وجود دارد.

در همین حال شهرک‌نشینان در شمال اراضی اشغالی با بحران گسترده‌تری مواجه هستند و در برخی از مناطق پناهگاه‌ها به روی ساکنان باز شده است.

براساس گزارش رسانه‌های عبری در مناطقی مانند «قوش دان» پناهگاه‌ها بازگشایی شده و اراضی اشغالی خود را برای انبوهی از حملات آماده می‌کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد: اسرائیل در آستانه واکنش گسترده ایران، در بحبوحه برآورد‌هایی درباره هدف قرار دادن خطوط برق و ارتباطی، در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.

براساس این گزارش، فراهم کردن بیمارستان‌های بزرگ با تجهیزات تولید سوخت و برق و تخلیه پارکینگ‌ها برای استفاده به عنوان بیمارستان‌های مستحکم از جمله تدابیر اتخاذ شده هستند.

آماده شدن برای انتقال بیماران به مراکز زیرزمینی در شمال اراضی اشغالی

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه:

مراکز پزشکی در شمال اسرائیل برای امکان انتقال بیماران به مراکز حفاظت‌شده زیرزمینی آماده می‌شوند.

آموزش اضطراری برای تیم‌های آمبولانس در اسرائیل یک سناریوی جنگی در مقیاس بزرگ را شبیه‌سازی می‌کند.

خطوط هوایی اسپانیا پرواز‌ها را به تل‌آویو لغو کرد

شرکت اسپانیایی «ایر اروپا» با توجه به تشدید تنش‌های امنیتی در منطقه، تمامی پرواز‌های خود را به تل‌آویو تا روز چهارشنبه لغو کرد و تعداد شرکت‌هایی را که پروازهای خود را به اراضی اشغالی لغو کردند به ۱۵ شرکت هواپیمایی بین‌المللی رساند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *