سیدحسن نصرالله: آنچه در ضاحیه اتفاق افتاد یک تجاوزگری بود/ واکنش به شهادت اسماعیل هنیه

17:01 - 11 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۰۶۵
سیدحسن نصرالله: آنچه در ضاحیه اتفاق افتاد یک تجاوزگری بود/ واکنش به شهادت اسماعیل هنیه
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر شهید فواد شکر با بیان اینکه هدف اصلی دشمن ترور فرمانده کبیر جهادی سید محسن بود، گفت: آنچه اتفاق افتاد فقط یک ترور نیست، بلکه یک تجاوز با بمباران حومه بیروت و هدف قرار دادن ساختمان‌های غیرنظامی بود.

خبرگزاری میزان - سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم تشییع پیکر شهید فواد شکر فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه بیروت گفت: در جنبش‌های مقاومت، رهبران آن‌ها همانند مجاهدان آن‌ها شهید می‌شوند.

وی درباره عملیات ترور اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه حاره حریک در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت گفت: دشمن در هنگام ترور شهید فؤاد شکر فرمانده حزب الله، ساختمانی مملو از غیرنظامیان را در حاره حریک هدف قرار داد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما (به خاطر از دست دادن عزیزان خود) درد می‌کشیم، اما با صبر و شکیبایی، تسلیم در برابر خواست خدا و توکل بر خدا با هر درد و رنج و مصیبتی برخورد می‌کنیم. 

دبیرکل حزب الله افزود: آنچه در ضاحیه روی داد، یک عملیات ترور نبود بلکه یک تجاوزگری بود.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن چند روز قبل از تجاوزگری خود به ضاحیه اینگونه تبلیغ کرد که کاری که انجام خواهد داد، در سطح یک واکنش است، اما ما اصلاً این ارزیابی و توصیف را نمی‌پذیریم. وی گفت: آنچه اتفاق افتاد، بخشی از جنگ اسرائیل و آمریکا علیه منطقه ماست.

وی افزود: دشمن با متهم کردن شهید ما (فواد شکر) به کودک کشی در مجدل شمس بزرگترین عملیات فریب، گمراه کردن و تزویر را انجام می‌دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: دشمن در حادثه مجدل شمس سریعاً اتهام زنی کرد، اما مدرکی ارائه نکرد. 

سید حسن نصرالله گفت: ما مسئولیت داشتن خود را در قبال آنچه در مجدل شمس رخ داد، رد کردیم و تحقیقات داخلی ما تایید می‌کند که ما هیچ ارتباطی با آن اتفاق نداریم.

وی گفت: «اسرائیل» نمی‌تواند این فرضیه را بپذیرد که علت حادثه مجدل شمس، یک موشک رهگیر «اسرائیلی» بوده است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه متهم کردن ما درخصوص آنچه در مجدل شمس رخ داد، افزود: ظالمانه و غیرقابل قبول است و هدف از این اتهام زنی نیز تبرئه ارتش دشمن از آنچه اتفاق افتاده است. 

وی گفت: هدف از متهم کردن مقاومت درخصوص اتفاق مجدل شمس، به راه انداختن فتنه طائفه‌ای است.

وی با بیان اینکه تجاوز نظامی اخیر به منطقه ضاحیه، به عنوان پاسخی به ادعای دشمن به اتفاق مجدل شمس نیست، بلکه بخشی از جنگ و پاسخی به جبهه لبنان است که از مقاومت فلسطین پشتیبانی می‌کند، تاکید کرد: ما بهای پشتیبانی خود از غزه و حمایت از مسئله فلسطین را می‌پردازیم و این هزینه را می‌پذیریم و می‌پردازیم. 

دبیرکل حزب الله ادامه داد: ما با اعتقاد به اخلاقی بودن و برحق بودن و اهمیت این نبرد، وارد آن شدیم، ما در همه جبهه‌ها در یک نبرد تمام عیار قرار داریم و این نبرد وارد مرحله جدیدی شده است. 

وی با طرح این پرسش که آیا تصور می‌کنند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران به شهادت برسانند و ایران ساکت بماند، گفت: ایران ترور هنیه را خدشه به امنیت و حاکمیت ملی خود می‌داند. 

سیدحسن نصرالله افزود: اسرائیلی‌ها باید بدانند که ایرانی‌ها بر این باورند که بعد از ترور اسماعیل هنیه - در حالی که مهمان آن‌ها بود - شرافت آن‌ها لطمه خورده است. 

وی خطاب به صهیونیست‌ها افزود: بسیار گریه و زاری خواهید کرد، چون نمی‌دانید از چه خطوط قرمزی عبور کردید.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ما در تمام جبهه‌های پشتیبانی (از مقاومت فلسطین) وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و تشدید آن به واکنش‌های دشمن بستگی دارد، تاکید کرد: دشمن باید منتظر خشم شرافتمدان این امت و انتقام آن‌ها باشد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ترور رهبران تاثیری بر مقاومت ندارد و تجربه نشان می‌دهد که مقاومت در حال رشد، تقویت و بالندگی است.

وی تصریح کرد: اکنون نتانیاهو روی ترور (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) حساب بازکرده تا آن را به عنوان دستاورد جا بزند، اما نتیجه چنین اقدامی در قبال حماس و جهاد، تشدید مقاومت است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: خط و مشی و قدرت حزب الله - باوجود هرعملیات تروری علیه خود- همچنان رو به افزایش باقی خواهد ماند، زیرا این قدرت و خط و مشی متعلق به یک دکترین و میراث عظیم است.

سید حسن نصرالله گفت: شهادت فواد شکر فرمانده حزب الله قلب ما را به درد آورد، اما این امر عزم و استقامت و پایبندی ما به تصمیماتمان را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه به مردم مقاومت اطمینان می‌دهم که ما خلأ‌هایی را که با شهادت هر یک از فرماندهان ما ایجاد می‌شود، به سرعت پر می‌کنیم، زیرا یک نسل از فرماندهان عالی داریم، افزود: شهید فؤاد شکر بر ایجاد توانمندی و کادرسازی که از مهم‌ترین توانمندی‌های مقاومت به شمار می‌رود، اشراف و نظارت داشت.

دبیرکل حزب الله گفت: شهید فؤاد شکر فرمانده گروهی بود که در اوایل دهه ۱۹۹۰ برای حمایت از مسلمانان به بوسنی رفت.

وی تاکید کرد: ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و اعمال فشار در همه جبهه‌ها برای تسلیم شدن مقاومت در فلسطین موفق نخواهد بود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه هیچ راه حلی جز توقف تجاوزگری علیه غزه وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: صحنه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در میان کف زدن اعضای آن، بزرگترین صحنه نفاق در سطح جهان است.

دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد: از فردا صبح به صورت عادی در جبهه پشتیبانی از غزه به سر کار برمی گردیم و این ربطی به پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن و حامیان او باید منتظر پاسخ حتمی ما به خواست خداوند باشند، تاکید کرد: دشمن باید منتظر میدان نبرد باشد.

سید حسن نصرالله گفت: در این مورد جای هیچ بحث و جدلی نیست. شب و روز‌های آینده و میادین نبرد بین ما و شما حکم خواهد کرد.

وی با تهدید دشمن صهیونیستی اظهار کرد: پاسخ می‌دهیم و آن‌ها باید منتظر روز‌ها و شب‌ها و میدان نبرد باشند. 

بنابر گزارش العالم، دبیرکل حزب الله، گفت: تصمیم‌گیری (برای پاسخ به دشمن) اکنون در اختیار (فرماندهان) میدان (نبرد)، شرایط و فرصت‌ها است. ما به دنبال پاسخی واقعی و بسیار حساب شده و نه فقط یک پاسخ ظاهری هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *