گفت‌وگو|

لطیفی: پیروزی در بازی ابتدایی شخصیت قهرمان را خواهد ساخت/ سمیعی چهره برتر نقل و انتقالات تابستانی بود

16:30 - 11 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۰۶۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطیفی: پیروزی در بازی ابتدایی شخصیت قهرمان را خواهد ساخت/ سمیعی چهره برتر نقل و انتقالات تابستانی بود
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تا دو هفته گذشته استقلال را بازنده قل و انتقالات می‌دانستیم، اما هفته به هفته نفرات مد نظر جذب شدند و حال منتظر شروع یک فصل هیجان انگیز هستیم.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پیش از آغاز لیگ، اظهار داشت: با توجه به اینکه با برخی از بازیکنان استقلال ارتباط دارم به نظرم تیم مدیریتی آبی پوشان به خوبی توانسته بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی تقویت کند. فرشید سمیعی در دوران نقل و انتقالات چهره برنده در بین مدعیان بود. 

وی ادامه داد: به اعتقاد من در بخش هجومی بازیکنان خوبی جذب شده و با توجه به انجام تمرینات در اردوی ترکیه استقلال از لحاظ فنی کیفیت بالایی را پیدا خواهد کرد. در خصوص قرعه کشی؛ به نظر من اگر می‌خواستند با دست قرعه‌کشی کنند و یا خودشان بازی‌ها را بچینند نمی‌توانستند به این خوبی برای استقلال بازی‌ها را برنامه‌ریزی کنند. برخی بر این اعتقادند که بازی‌های آخر سخت هستند و ممکن است در انتهای فصل به مشکل بخوریم که باید به نظر آن‌ها احترام گذاشت. به این دلیل می‌گویم قرعه کشی خوبی برای استقلال انجام شده چرا که در بازی‌های ابتدایی ما با رقیبان آسان‌تری بازی خواهیم کرد و با پیروزی در رقابت‌های ابتدایی فشار‌ها از روی کادر فنی برداشته می‌شود و در ادامه با روحیه مضاعف به مصاف رقیبان سخت‌تر می‌روند. تیمی که بازی اول را با پیروزی پشت سر بگذارد شخصیت قهرمانی را کسب می‌کند. 

نکونام علی‌رغم فصل گذشته در حال حاضر تمام ابزار لازم را دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه تصریح کرد: این موضوع را باید اضافه کنم که جواد نکونام در فصل گذشته تحت شدیدترین فشار‌ها از سوی رسانه، هواداران و کارشناسان بود. از نظر من نتایج فصل گذشته جواد نکونام فوق العاده بود. بخش عمده‌ای از هواداران بر این باورند که استقلال از لحاظ هجومی ضعیف عمل کرد و بازی چشم نوازی نداشت که این مورد بیجا نیست. هر سرمربی در هر تیم بزرگ نیاز به ابزار دارد که به اعتقاد من نکونام در فصل گذشته ابزار لازم را در اختیار نداشت، اما حالا که در اختیار دارد به خوبی از آن‌ها استفاده کند و بار هجومی تیم را بالا ببرد. اکنون فشار‌ها ساکت شده، اما به محض اینکه اولین نتیجه بد یا ناکامی ایجاد شود هواداران فشار می‌آورند و برخی حواشی نیز به وجود خواهد آورد. به نظرم اگر ابتدای فصل با تیم‌های قوی بازی می‌کردیم با ناکامی مواجه می‌شدیم و جواد نکونام با توجه به فشار‌های اواخر فصل دیگر نمی‌توانست تحمل کند و استعفا می‌داد. نباید هیچ کدام از تیم‌ها را ساده در نظر بگیریم، اما روی کاغذ شرایط استقلال از لحاظ جدولی خوب است و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود.

اگر از ابتدا برنده نباشیم فشارهای عجیب و غریبی به کادرفنی استقلال وارد می‌شود

لطیفی با بیان اینکه تا دو هفته گذشته استقلال را ناکام و نقل و انتقالات می‌دانستیم، عنوان کرد: تا ۲ هفته گذشته استقلال را ناکام نقل و انتقالات می‌دانستیم، اما فعالیت مدیریت بالا رفته و توانستند نفرات خوبی را به خصوص در فاز هجومی جذب کنند. از نظر من نکونام دیگر بهانه‌ای ندارد که بگوید ابزار ندارم بلکه امسال همه چی مهیا است و از همان ابتدا می‌توانیم مسابقات را به بهترین شکل پیش ببریم. اگر در بازی‌های ابتدایی تیم استقلال ناکام باشد فشار‌ها به حد عجیب و غریبی بالا خواهد رفت و باعث می‌شود شخصیت تیمی و قهرمانی استقلال از بین برود. تیم‌ها باید با توجه به نیازهایشان بازیکنان مد نظر را جذب کنند که این موضوع برای استقلال صدق کرد و در نقاطی که ضعف داشتیم بازیکنان موثری گرفته شد. خدا را شکر تا حدودی اسکلت تیم حفظ شده، اما باید به این موضوع توجه کنیم که هواداران روی فاز هجومی تیم جواد نکونام تمرکز زیادی دارند و به نظرم او می‌تواند جواب انتقادات هواداران و کارشناسان را با بازی خوب در فاز هجومی بدهد.

سقف قرارداد یک قانون باخت، باخت برای تیم‌ها بود

وی در رابطه با تغییر ورزشگاه سرخابی‌ها در فصل جدید، متذکر شد: این اتفاقات در دوره ما هم افتاد و کیفیت رقابت‌ها به شدت افت کرد. تصویربرداری در لیگ ایران به قدری فاجعه بار است که خجالت می‌کشیم آن را ببینیم را که پیش خودمان می‌گوییم یک فرد خارجی آن را ببیند درباره یک کشور با چنین تمدنی چه فکری می‌کند. این تصمیمات همانند تصمیمات سقف قرارداد است یک بازی باخت، باخت را برای فوتبال ایران به وجود آوردند که بار‌ها با اعتراض هواداران و تیم‌ها مواجه شد. با توجه به اینکه در فصل گذشته این قانون کاملاً بی تاثیر پیش رفت مجدداً یک دلیلی پیدا نشد که چرا دوباره آن را ادامه دادند و این قانون را وضع کردند. فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد که به چه دلیل وقتی از یک قانون جواب مثبت نمی‌گیرید دوباره به آن ادامه می‌دهید؟! 

هزینه var نداریم و این یک موضوع خجالت آور است

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط استقلال را در این برهه از زمان مثبت می‌بینم و به نظرم یک فصل کاملاً پرهیاهو و هیجان انگیز را از استقلال شاهد باشیم. با توجه به خرید‌های خارجی که در حال انجام است به نظرم استقلال نیاز به یک کمک مربی خارجی دارد تا در کنار نکونام قرار بگیرد و از تجربیات این مربی خارجی استفاده شود. خرید رامین رضاییان بسیار خوب بود با توجه به اینکه او دل پاک و رئوفی دارد به نظرم از بعد اخلاقی او یک بازیکن خوب است. از لحاظ فنی نیز او در فاز هجومی و پتانسیل گلزنی بالایی دارد. چیزی که نگران کننده بوده بار روانی است که از سوی هواداران پرسپولیس ایجاد خواهد شد و او باید از تجربیات بازیکنانی که از تیم رقیب به استقلال آمدند استفاده کند تا شرایط ایده‌آل خود را همانند گذشته حفظ کند. در پایان باید این را اضافه کنم که امیدوارم قدرت تکنولوژی فوتبال ایران به قدری بالا برود که حسرت کشور‌های حاشیه خلیج فارس را نخوریم با وجود اینکه از لحاظ وسعت و بزرگی قابل مقایسه با ما نیستند، اما هنوز هزینه var نداریم و این یک موضوع خجالت آور است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *