جوابیه شرکت توزیع نیروی برق تهران به گزارش خبرگزاری میزان/ وقتی به‌جای استقبال از مباحث کارشناسی، صورت مسئله پاک می‌شود

9:01 - 11 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۹۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
جوابیه شرکت توزیع نیروی برق تهران به گزارش خبرگزاری میزان/ وقتی به‌جای استقبال از مباحث کارشناسی، صورت مسئله پاک می‌شود
شرکت توزیع نیروی برق تهران در واکنش به گزارش روز گذشته خبرگزاری میزان که در آن با طرح‌ مباحث‌ کارشناسی به بررسی مشکلات ریشه‌ای صنعت برق و ارائه راهکار برای رفع ناترازی پرداخته شده، جوابیه‌ای را به این خبرگزاری ارسال و ادعا کرده است که «هیچگونه خاموشی و قطع برق» در شهر تهران وجود ندارد.

خبرگزاری میزان -  روز گذشته گزارشی با عنوان «قطعی برق؛ معضلی که هر سال با گرم‌شدن هوا گریبان مردم را می‌گیرد/ راهکار‌هایی برای جلوگیری از ناترازی»، به منظور بررسی ریشه‌ای مشکل کمبود برق در کشور در خبرگزاری میزان منتشر شد که با واکنش شرکت توزیع برق تهران بزرگ روبه‌رو شد.

متن جوابیه شرکت توزیع نیروی برق در ذیل آورده خواهد شد اما پیش از آن ذکر چند نکته ضروری است.

اول: شرکت توزیع برق تهران درحالی این جوابیه را ارسال و قعطی برق را کلا انکار کرده که براساس مشاهدات عینی و همچنین گزارش‌های مخاطبان در چند وقت اخیر قطعی برق آن هم در اوج گرما در برخی از مناطق شهر تهران اتفاق افتاده و انکار کردن آن به‌نظر پاک‌کردن صورت مسئله و بی‌احترامی به افکار عمومی و مشترکانی است که با این معضل مواجه بوده‌اند.

دوم: خبرنگار میزان در حین تنظیم گزارش برای جویا شدن دلیل قطعی‌های برق تلاش کرد با مسئولان توزیع برق تهران بزرگ ارتباط برقرار کند که متاسفانه پاسخگو نبودند.

در هر صورت کمترین انتظار مردم در این شرایط این است که مسئولان شرکت توزیع برق تهران به‌جای تکذیب و ارسال جوابیه‌هایی از این دست، توضیحات لازم درباره علل قطعی برق و مشکلات صنعت برق را برای تنویر افکار عمومی ارائه و به نوعی فرار رو به جلو‌ نمی‌کردند. 

سوم: اگر مسئولان شرکت توزیع نیروی برق گزارش میزان را با اندکی مداقه مطالعه می‌کردند به‌جای پاک کردن صورت مسئله متوجه می‌شدند که در این گزارش با نگاه کارشناسی مشکلات اساسی صنعت برق مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای کارشناسانه برای جلوگیری از ناترازی برق و چالش‌های پیش‌روی این صنعت ارائه شده است.

با نگاهی ولو سطحی به گزارش مذکور می‌توان دریافت که در این گزارش به مسائلی مانند تشویق مشترکان برق با رایگان‌کردن قبوض برق، اصلاح الگوی ساخت‌وساز ساختمان‌ها، کاهش بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق‌آبی به علت کاهش نزولات آسمانی، مصرف بالای انرژی کولرهای گازی و جایگزینی نیروگاه‌های حرارتی با سیکل ترکیبی به جای نیروگاه‌ها با سوخت فسیلی اشاره شده که حکایت از مشکلات ریشه‌ای صنعت برق و نبود الگوی مصرف مناسب دارد.

کاملا واضح است که هدف از انتشار گزارش مورد اشاره این بود که در جهت اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی در روزهای گرم سال به پایداری شبکه برق کشور کمک کند. 

چهارم: ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان صنعت برق انتظار این بود که مسئولان و متولیان صنعت برق از این آسیب‌شناسی و راهکارها و مباحث کارشناسی‌ استقبال کرده و این مباحث را با همفکری کارشناسان و اصحاب رسانه‌ها و همراهی مردم برای حل مشکلات زیرساختی و ریشه‌ای صنعت برق که تاثیر بسزایی بر کیفیت زندگی مردم و امنیت روانی جامعه دارد به کار گیرند، نه آنکه شرکت توزیع نیروی برق تهران با تکذیب فوری آنچه که مشخص و مبرهن است در مقام انکار برآید.


علی‌ای حال، در جوابیه شرکت توزیع برق تهران به صراحت ادعا شده است که «هیچگونه خاموشی و قطع برق» در شهر تهران وجود ندارد، که قضاوت در این‌باره را بر عهده مخاطبان عزیز می‌گذاریم و متن جوابیه در زیر آورده می‌شود.

پیرو انتشار گزارشی با عنوان "قطعی برق؛ معضلی که هر سال با گرم‌شدن هوا گریبان مردم را می‌گیرد/ راهکار‌هایی برای جلوگیری از ناترازی" در خبرگزاری میزان در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۳ با کد خبر ۴۷۸۵۶۳۹ پاسخ این شرکت به شرح ذیل ارسال می‌شود. خواهشمند است حسب ماده ۲۳ فصل ششم قانون مطبوعات کشور دستور فرمایید پاسخ ارسالی را در همان بخش به منظور آگاهی خوانندگان و عموم مردم منتشر فرمایند.

علیرغم افزایش کم سابقه دمای هوا و فزونی بیش از حد مصرف برق در کشور با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان خدوم شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و همراهی و همکاری مشترکان این شرکت، هیچ گونه خاموشی و قطع برق در شهر تهران ناشی از محدودیت در توزیع انرژی رخ نداده و مطالب طرح شده در گزارش موصوف مبنی بر اعمال خاموشی منظم و بدون اعلام قبلی و همچنین اعمال مدیریت اضطراری بار خلاف واقع بوده و تکذیب می‌گردد.

بدیهی است با افزایش دمای هوا و مصرف برق میزان وقوع حوادث طبیعی در سطح شبکه‌های توزیع انرژی نیز افزایش می‌یابد که با تلاش همکاران این شرکت هرگونه وقوع قطعی برق ناشی از حوادث شبکه در کوتاه‌ترین زمان با استفاده از سامانه‌های هوشمند و رصد برخط شناسایی و با استفاده از پست‌های اتوماسیون و اجرای مانور‌های فشار متوسط و در صورت لزوم اعزام اکیپ‌های عملیاتی چندمنظوره در کوتاه‌ترین زمان مرتفع می‌گردد.

 نظر به تلاش‌های بی‌بدیل کارکنان صنعت برق کشور در شرایط حساس تابستان ۱۴۰۳ و دستاورد‌های ارزنده حاصله تاکنون در جهت حفظ پایداری شبکه علیرغم شکسته شدن تمامی نصاب‌های ثبت شده در تاریخ صنعت برق کشور، انتظار می‌رود با تداوم همکاری مشترکان برق و شهروندان، تابستان ۱۴۰۳ بدون هرگونه اختلال در تامین برق پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: قطعی برق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *