گفت‌وگو|

چند مسیر گردشگری خنک و خوش آب‌وهوا برای سفر در روز‌های گرم تابستان

8:00 - 13 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۸۸۵
چند مسیر گردشگری خنک و خوش آب‌وهوا برای سفر در روز‌های گرم تابستان
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به معرفی چند مسیر‌ گردشگری که در حال حاضر خنک و خوش آب‌وهوا هستند، پرداخت و گفت: به طور کلی ممکن است برخی مناطق در استان‌هایی که هوای گرم‌تری دارند به نسبت برخی مناطق در استان‌هایی که خنک‌تر هستند، دمای کمتری داشته باشند و در اغلب استان‌ها مناطق خنک وجود دارد که می‌تواند در این روزها برای سفر مناسب باشد.

مصطفی فاطمی فیروز آبادی در گفت‌وگو با میزان با توجه به گرمای شدید هوا طی هفته‌های اخیر به معرفی مسیر‌های گردشگری که در حال حاضر خنک و خوش آب‌وهوا هستند، پرداخت و گفت: ما اکنون در حال سپری کردن گرم‌ترین روز‌های سال هستیم و به ویژه مناطق مرکزی و شرقی کشور گرمای شدیدی دارند، اما در تمام استان‌هایی که گرمای بسیار زیادی وجود دارد، نقاط خنک‌تری نیز هست که می‌تواند در این روز‌ها مقصد گردشگران باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر در مراکز استان‌ها بیشتر مراکز خرید و اماکن تفریحی سرپوشیده هستند و امکان حضور در آن‌ها با وجود گرمای هوا وجود دارد، ادامه داد: در این زمان در نقاط گرم‌تر امکان اقامت با تخفیف فراهم است و سفر به نسبت دیگر ایام سال بسیار ارزان‌تر است.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در حال حاضر سفر به مناطقی که با مسافران بیشتری در آن‌ها مواجه هستیم، توصیه نمی‌شود چرا که ضریب اشغال تخت در این شهر‌ها در حال پر شدن است و ممکن است گردشگران در طول سفرشان با مشکلاتی مواجه شوند. توصیه ما برای شهر‌هایی که در آن‌ها با پیک سفر رو به رو هستیم این است که مسافران قبل از عزیمت به آن شهر حتما محل اقامتشان را به صورت قطعی تعیین کنند و بهتر است از شهر‌های نزدیک مرکز استان برای اقامت استفاده کنند.

 فاطمی فیروز آبادی با بیان اینکه معمولا در این ایام سال استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، توضیح داد: استان‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند در این روز‌ها مقصد گردشگران باشند و از جمله آن‌ها می‌توان به استان گلستان، ایلام، قزوین، زنجان و همدان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه همچنین می‌توان مسیر‌های گردشگری متعددی را انتخاب کرد از جمله آن‌ها مسیر‌هایی که روی رشته کوه‌های زاگرس و البرز قرار دارد، است بیان کرد: حرکت به سمت شمال استان سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی می‌تواند مسیر خوبی برای سفر در این روز‌ها باشد چرا که این مناطق وضعیت آب‌وهوایی بهتری دارند.

شهرهای مرکزی مناسب برای سفر در تابستان

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حتی در مرکز کشور نیز که این ذهنیت وجود دارد که هوا گرم است شهر‌هایی وجود دارد که می‌تواند در ایام مورد توجه قرار گیرد برای مثال می‌توانیم از سمت تهران به سمت مرکز کشور رویم البته نه از مسیر معمول که از اتوبان قم به اصفهان می‌رود بلکه از مسیر مجاورش که از استان مرکزی به سمت محلات، گلپایگان و خوانسار می‌رود و از کنار زاینده رود به شهر‌های سامان و شهرکرد و سپس به استان‌های کهکیلویه وبویر احمد، سی‌سخت و یاسوج می‌رسد، این مسیر می‌تواند در روز‌های گرم مسیر مناسبی برای سفر‌های تابستانی باشد.

 سفر به ارتفاعات در این روز‌های گرم می‌تواند مناسب باشد

فاطمی فیروزآبادی ضمن بیان اینکه معمولا سفر به ارتفاعات و شهر‌هایی که در همه استان‌ها در ارتفاع قرار دارند، در این روز‌های گرم می‌تواند مناسب باشد، عنوان کرد: در بیشتر استان‌ها نقاط مختلفی وجود دارد که آب‌وهوای خنک‌تری به نسبت مناطق دیگر دارند برای مثال در استان خوزستان شهر ایذه و آبشار شیوند و همچنین مناطق کناری رود کارون می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. در استان فارس نیز شهر سپیدان و پیست اسکی این شهر می‌تواند مناسب باشد. همچنین مناطق غربی استان اصفهان، کنار زاینده رود و چشمه‌هایش و علاوه بر آن‌ها اطراف کوه دنا و شهر‌های گلپایگان و خوانسار در این فصل آب‌وهوای خوبی دارند.

وی ضمن بیان اینکه در بیشتر نقاط استان‌های کهکیلویه وبویر احمد و چهارمحال‌وبختیاری به ویژه اطراف زرد کوه بختیاری هوا در این فصل خوب است، ادامه داد: روستا‌ها و شهر‌های اطراف شیر کوه در استان یزد مثل مهریز، تفت و ده بالا نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. همچنین در استان کرمان نیز شهر‌هایی که در بالای ارتفاع ۴ هزار متر هستند، اکنون هوای خوبی دارند.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: به طور کلی ممکن است برخی مناطق در استان‌هایی که هوای گرم‌تری دارند به نسبت برخی مناطق در استان‌هایی که خنک‌تر هستند، دمای کمتری داشته باشند و در اغلب استان‌ها مناطق خنک وجود دارد که می‌تواند در این روزها برای سفر مناسب باشد.

انتهای پیام/

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *