واکنش مسئولان و رسانه‌ها به شهادت اسماعیل هنیه

10:48 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۷۹۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
واکنش مسئولان و رسانه‌ها به شهادت اسماعیل هنیه
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد دهم مردادماه، در اثر مورد اصابت قرار گرفتن محل اقامتش در تهران، به شهادت رسید.

خبرگزاری میزان - محل اقامت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، بامداد چهارشنبه، دهم مردادماه ۱۴۰۳، در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه وی و یک نفر از محافظان او به شهادت رسیدند.

واکنش مسئولان و رسانه‌ها به شهادت اسماعیل هنیه

شهادت اسماعیل هنیه، واکنش مسئولان و رسانه‌های ایرانی را به دنبال داشت.

- واکنش رئیس‌جمهور به ترور اسماعیل هنیه

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: 

امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. 

شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

- واکنش وزارت خارجه ایران به شهادت اسماعیل هنیه

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت: شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملت‌ها و کشور‌های حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت می‌گویم.

بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

- پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور در پی شهادت اسماعیل هنیه

معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

پیام محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در پی شهادت اسماعیل هنیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان یکی دیگر از جلوه‌های «تروریسم دولتی» و از پیامد‌های سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین‌المللی است.

این اقدام مذبوحانه مبتنی بر اهدافی شوم از جمله بحران آفرینی جدید در سطح منطقه و به چالش کشیدن مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در این مقطع زمانی به ویژه در آغاز به کار «دولت وفاق ملی» بوده است.

شهادت اسماعیل هنیه چالشی در مسیر مقاومت ایجاد نکرده و به انگیزه جدیدی برای پبوند بیشتر میان مجاهدان علیه دهه‌ها اشغال، سرکوبگری و جنایت بدل خواهد شد.

اینجانب شهادت این انسان آزاده، مومن و پرهیزکار را به آزادگان جهان، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و خانواده شهیدپرور ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

به یاری خداوند، پیروز نهایی برای فلسطین مقاوم خواهد بود.

- بیانیه مجلس خبرگان در پی شهادت اسماعیل هنیه

مجلس خبرگان رهبری در پی اقدام تروریستی اسرائیل غاصب در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی شهادت اسماعیل هنیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ 

 اقدام تروریستی و نقض صریح قواعد بین المللی در ترور برادر مجاهد و سرافراز شهید اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در زمانی که این شهید بزرگوار میهمان کشورمان بود جنایتی غیر قابل بخشش و تجاوز علنی به حریم جمهوری اسلامی ایران است که تاوانی سخت برای اسرائیل جنایتکار به دنبال دارد. 

مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن این جنایت تروریستی با تسلیت به محضر مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، ملت بزرگ و سرافراز فلسطین به ویژه جنبش حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت، ملت‌های آزاده حامی آرمان فلسطین و بازماندگان این شهید بزرگوار خواستار برخورد مناسب و قاطع با جنایتکاران رژیم صهیونسیتی به عنوان حق مسلم جمهوری اسلامی ایران و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بین المللی در پیگیری حقوقی این اقدام خبیثانه و مواجهه جدی با رژیم پلید اسرائیل می‌باشد.

بی‌تردید خون این شهید مجاهد، موجب همبستگی، تقویت جبهه مقاومت و فراگیری روحیه مبارزه علیه رژیم منحوس صهیونیستی است و در نهایت، حذف این ننگ بشریت از صفحه روزگار را سرعت خواهد بخشید ان شاءالله.

- اعلام سه روز عزای عمومی در پی شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت فرمانده مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را داغدار کرد. این ترور برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی اضافه کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز بکار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و مهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آئین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آنرا نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در کره زمین از شرارت‌های این غده فاسد و اصلاح‌ناپذیر می‌داند.

دولت جمهوری اسلامی ایران با تسلیت شهادت مجاهد و رهبر بزرگ جبهه مقاومت جناب اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم غیور و مظلوم فلسطین و همه امت اسلامی و محور مقاومت، همه دولت‌های مستقل و شخصیت‌های آزاداندیش و شرافتمند را به مقابله با باند جنایتکار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی فرا می‌خواند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند.

- پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

احمد وحیدی در پیامی ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بر ادامه راه آزادی‌خواهان جبهه مقاومت تاکید کرد.

متن پیام وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت اسماعیل هنیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون

شهید اسماعیل هنیه از سرداران آزادیخواه جبهه مقاومت بود که راه و رسمش تا ابد سرمشق مجاهدان اسلام خواهد بود.

رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن تصور می‌کنند با اقدامات تروریستی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود، غافل از آنکه شهادت هریک از فرزندان راه مقاومت، مسیر حق طلبان و مظلومان جهان را در راه رسیدن به هدف اصلی یعنی آزادی قدس شریف و ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیون هموارتر خواهد کرد.

بی‌شک ترور شهید هنیه از سوی فرزندان راه مقاومت بی پاسخ نخواهد ماند و پیروز قطعی این میدان بنا بر وعده خداوند مجاهدان راه حق خواهند بود.

اینجانب شهادت فرزند برومند راه مقاومت آقای اسماعیل هنیه را به ملت مظلوم فلسطین و تمامی حق طلبان ومظلومان جهان تسلیت می‌گویم و بی‌تردید رژیم صهیونیستی با این اقدامات تروریستی و جنایتکارانه، خود را به سقوط نهایی نزدیکتر نموده و هلاکت قطعی و نفرت عمومی جهانیان را علیه خود بیشتر می­‌کند.

- پیام تسلیت محسن رضایی در پی شهادت اسماعیل هنیه

محسن رضایی در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

شهادت انسان آزاده، مومن و رهبر سرافراز ملت فلسطین، اسماعیل هنیه را به همه آزادگان عالم به ویژه ملت قهرمان فلسطین تسلیت می‌گویم.

این شهادت سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین‌المللی کشور‌ها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است.

چه احمق هستند آن‌ها که فکر می‌کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آن‌ها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست ناپذیر فلسطین جبران کند. 

اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.

- پیام تسلیت شهردار تهران در پی شهادت اسماعیل هنیه

پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، علیرضا زاکانی، شهردار تهران پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

شهادت مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی، شهید اسماعیل هنیه، به دست سفاک‌ترین قاتلان تاریخ را به محضر امام عصر (عج)، ولی‌امر مسلمین جهان، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آن شهید مجاهد که از جمله پرچمداران نهضت آزادی قدس شریف بود، بار‌ها در معرض شهادت قرار گرفت و صهیونیست‌ها، عاقبت وی را در مأمن خویش در تهران به شهادت رساندند.

ملت ایران و مردم تهران قهرمان، ترور مهمان مبارز خویش را محکوم می‌کنند و یقینا تاوان سخت شهادت این قهرمان از سران رژیم منحوس صهیونیستی گرفته می‌شود.

صبح ظفر نزدیک است و پیام رسای مقاومت برای آزادسازی فلسطین، جهانی شده و نام مبارک شهید هنیه، در صحن مسجدالاقصی طنین‌انداز خواهد شد.

- پیام تسلیت رئیس شورای شهر تهران در پی شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا، بل احیا عند ربهم یرزقون

شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را به امت اسلام، مردم مظلوم فلسطین، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (زید عزه) و همه آزادی خواهان و حق طلبان دنیا تسلیت عرض می‌نمایم. تروریسم محکوم است و این ترور ناجوانمردانه و خبیثانه رژیم نامشروع اشغالگر قدس بیش از پیش پرده‌های رسوایی، جنایت و درنده خویی این رژیم فاسد را بیشتر از گذشته آشکار و به همگان ثابت کرد این غده سرطانی برای نیل به اهداف نامشروع خود از هیچ اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی دریغ نخواهد کرد. ایمان دارم ایران اسلامی با تکیه بر عنصر اقتدار و عقلانیت، پاسخی سخت و پشیمان کننده به این جنایت بزرگ خواهد داد و انتقام خون این شهید مبارز و مجاهد را خواهیم گرفت.

- تجمع مردم سراسر کشور به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی شهادت اسماعیل هنیه

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت مجاهد نستوه، فرمانده برجسته مقاومت فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، از مردم برای حضور در اجتماع تجدید عهد و اعلام همبستگی و همدردی با خانواده محترم و یاران و همرزمان ایشان دعوت کرد.

متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی شهادت شهید اسماعیل هنیه به شرح زیر است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت رهبر حماس، مجاهد نستوه، فرمانده برجسته مقاومت فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس جناب آقای دکتراسماعیل هنیه که حیات پر افتخار او همواره در راه اعتلای اسلام و مبارزه با جنایتکاران صهیونیستی و ایادی استکبار جهانی سپری گردید اگر چه جانکاه و برای مردم فلسطین، جبهه مقاومت و همه‌ی مسلمان و آزادیخواهان جهان سخت و ناگوار است است، اما بی تردید این جنایت رذیلانه، وحدت وپیوند جبهه مقاومت را در راه تحقق آرمان‌های مقدس جهان اسلام و نابودی استکبار و صهیونیسم بین الملل و باند‌های جنایتکار تروریستی مستحکم‌تر خواهد کرد.

شهادت این مبارز خستگی ناپذیر و خاندان شهیدش خاطره تلخ شهادت حاج قاسم سلیمانی را برای ملت ما تجدید و یقیناٌ ترور مهمان مجاهد و پرچمدار مقاومت و خون پاک ایشان پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر و مبارزات شهید هنیه، همواره چراغ راه مبارزان و مجاهدان راه آزادی و عدالت خواهد بود.

خون پاک این شهید گرانقدر، همچون مشعلی فروزان در مسیر مقاومت و مبارزه با ظلم، روشنایی بخش راه آینده ملت‌های مسلمان و آزادگان خواهد بود و مقاومت فلسطین و امت اسلامی هرگز تا زمان رهایی کامل قدس شریف از پای نخواهند نشست و تیغ تیز غیرت و انتقام بر گلوی منحوس باند جنایتکار صهیونیستی نزدیک‌تر و عقوبت حمله به ضاحیه لبنان و ریختن خون مهمان را خواهند دید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد نستوه به پیشگاه ملکوتی امام عصر (عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به تمامی امت اسلامی، ملت شریف و مقاوم فلسطین، رزمندگان حماس و جبهه مقاومت، خانواده محترم ایشان و تمامی آزادگان و مظلومان جهان، همراه با ملت بزرگ ایران با آرمان‌های والای شهیدان و امام شهیدان، به ویژه شهید اسماعیل هنیه، تجدید عهد کرده و با اعلام همبستگی و همدردی با خانواده محترم و یاران و همرزمان ایشان در سراسر کشور با برپایی اجتماعات این جنایت شنیع را محکوم خواهند کرد و این اجتماع در تهران امروز چهارشنبه دهم مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در میدان فلسطین برگزار خواهد شد و بر ادامه راه مقاومت تا تحقق وعده الهی و پیروزی نهایی تأکید می‌نماید.

از خداوند متعال برای روح بلند این شهید عزیز، علو درجات و همنشینی با پیامبران، صدیقین و صالحان مسئلت داریم و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌نماییم.

- پیام تسلیت رئیس جمعیت هلال‌احمر در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پی پیامی‌شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ المومنین رِجَال صَدَقُواْ مَا عهدوا الله عَلَیه فَمِنهُم مَّن قَضَىٰ نحبه و منهم مَّن یَنتَظِر وَمَا بَدَّلُواْ تبدیلا

شهادت برادر مجاهد و مبارز، جناب آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در حقیقت استمرار درماندگی رژیم جعلی صهیونیستی در عرصه جنگ نابرابر با ملت بزرگ فلسطین و به‌ویژه ساکنین مقاوم غزه است که موجب شده از روش‌های ضدانسانی نظیر ترور برای اهداف کور خود استفاده کند؛ رژیم اشغالگری که با بهره‌گیری از انواع اقدامات غیر‌انسانی وضد‌بشری تمامی جنایات خود را به نمایش گذاشته و تابع هیچ‌گونه رفتار بشر‌دوستانه و قانونی نمی‌باشد.

ترور دکتر هنیه که نشانه دیگری برای نزدیک‌شدن به پایان عمر سیاه این رژیم سفاک بود، قطعا افتخاری برای حماس و ذلتی برای رژیم جعلی صهیونیستی به حساب می‌آید که ثابت کرد صهیونیست با شهید کردن مبارزان غیور حماس، دستانی بسته در مقابل مشت‌های آهنین فلسطینیان دارد.

جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه نمونه والای یک انسان نوعدوست و اخلاق‌مدار و زاده‌ای از خاک پاک نوار غزه بود که برای نجات هموطنان و مخصوصا زنان و کودکان بی‌دفاع از شر جنگ تلاش می‌کرد و در این راه مقدس تمام زندگی خویش را وقف هدفی خداپسندانه کرد که این سیره مقدس قطعا ذخیره عظیم اخروی برای آن انسان نجیب و عالی‌قدر را به همراه خواهد داشت.

شهادت آن شیرمرد و رهبر سرشناس جبهه مقاومت را به ملت‌های بزرگ فلسطین و ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای ارواح ملکوتی آن انسان وارسته و مومن و همراه ایشان که در این واقعه به شهادت رسید، رحمت واسعه الهی خواستارم.

- وزیر نیرو: ترور ناجوانمردانه شهید هنیه بیانگر استیصال رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مردم فلسطین است

در پیام محرابیان، وزیر نیرو آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت مجاهد و مبارز جبهه مقاومت دکتر «اسماعیل هنیه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس بار دیگر چهره خبیث و جنایتکار رژیم صهیونیستی را آشکار کرد. بدون شک اقدامات سیاسی و مبارزات جهادی این مجاهد خستگی‌ناپذیر در مسیر اعتلای پرچم اسلام و محور مقاومت و تلاش برای هدایت و حمایت از حقوق قانونی و مسلم مردم مظلوم فلسطین در بازپس‌گیری اراضی اشغالی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی در تاریخ مقاومت ماندگار خواهد شد و شهادت ثمره همه مجاهدت‌های این مرد بزرگ بود که به شایستگی بدان نائل آمد.

ترور ناجوانمردانه شهید بزرگوار دکتر "اسماعیل هنیه" بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که رژیم غاصب صهیونیستی بویی از انسانیت و شرافت نبرده است و به دنبال حوادثی مانند عملیات طوفان الاقصی و مقاومت تاریخی مردم مظلوم غزه در ماه‌های گذشته، اکنون در استیصال کامل به سر می‌برد و با انجام عملیات‌های تروریستی، خیال خام تغییر معادلات را دنبال می‌کند.

اقدامات کور و باطل رژیم صهیونیستی که در ماه‌های اخیر به قتل عام ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان و سایر مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه منجر شده و نیز حرکت شنیع اخیر آن‌ها در ترور یکی از مردان بزرگ جهان اسلام و مقاومت در حالی است که بر پایه نص صریح قرآن کریم باطل رفتنی است و انتقام سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

اینجانب ضمن تسلیت شهادت این شخصیت بزرگوار جهان اسلام به مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت به ویژه ساکنان غزه، از درگاه الهی علو درجات برای شهیدگرانقدر و صبرجمیل برای خانواده معظم ایشان مسئلت دارم.

- پیام وزیر بهداشت در پی شهادت اسماعیل هنیه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را اقدامی خلاف همه چارچوب‌های بین المللی و انسانی دانست.

متن پیام بهرام عین‌اللهی به شرح زیر است: 

شهادت مرد جهاد و شرافت، شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، پایانی عزت مندانه برای انسانی ست که زندگی خود را وقف آرمان فلسطین کرده بود.
ترور ناجوانمردانه این شهید عزیز، اقدامی خلاف همه چارچوب‌های بین المللی و انسانی است که جز از رژیم سفاک، جنایتکار، ظالم و کودک کش صهیونیستی قابل انتظار نمی‌باشد.

اینجانب، ضمن تسلیت این ضایعه غم انگیز به ملت تحت ظلم فلسطین، مسلمین جهان و تمامی آزادی خواهان جهان، از خداوند متعال سلامتی و پیروزی همه مبارزان راه حق و دلبستگان آزادی قدس شریف را مسئلت دارم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *