دو زندانی جرایم غیر عمد از زندان زرند آزاد شدند

9:47 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۷۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دو زندانی جرایم غیر عمد از زندان زرند آزاد شدند
رئیس کل دادگستری شهرستان زرند استان کرمان گفت:با کمک ستاد دیه استان و پیگیری اداره زندان شهرستان دو زندانی معرفی شده نیازمند جرایم غیر عمد مالی از سوی دادگستری، با پرداخت سه میلیاردی بدهی آن‌ها از زندان زرند آزاد شده اند.

خبرگزاری میزان - ابوالفضل فرحبخش اظهار کرد: با شناسایی دو زندانی دارای بدهی یک میلیارد و دو میلیارد ریالی و معرفی آن‌ها به اداره زندان شهرستان جهت کمک به آزادسازی آن‌ها از طریق کسب رضایت طلبکاران و پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» و یا پرداخت بدهی، خوشبختانه بلافاصله با پیگیری ریاست اداره زندان و همکاری ستاد دیه استان با تامین مبلغ کل بدهی با رقم سه میلیارد ریال، این دو زندانی در ماه محرم آزاد و به جامعه بازگشتند.

وی افزود: ماه محرم فرصتی مغتنم است که بخشی از نذورات در صورت تشخیص افراد به عمل صالح آزادی زندانیان که با مبالغ اندک در حبس هستند اختصاص یابد و از سویی دیگر یا تاسی به منش امام حسین (ع) با ایثار و فداکاری و پیوستن به پویش استانی به عشق امام حسین می‌بخشم زمینه ساز بازگشت زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان شویم.

رئیس دادگستری شهرستان زرند در پایان با دعوت از مردم جهد مشارکت در امر آزادسازی زندانیان گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به اداره زندان شهرستان ضمن شناخت وضعیت زندانیان و میزان بدهی آن ها، با پرداخت هر مبلغی به در این امر خیر سهیم شوند و با در صورت تمایل کمک نقدی خود را به شماره حساب ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ ستاد مردمی دیه و یا ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ شماره کارت و یا شماره شبا IR ۵۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ ستاد دیه جهت کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کرمان واریز و تصویر رسید واریزی را جهت پیگیری اختصاص مبالغ به زندانیان زرند را به اداره زندان شهرستان تحویل دهند.

اهدای بسته حمایتی ۲۵ میلیون ریالی به هر خانوار

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت:در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بیش از چهار میلیارد ریال از طریق انجمن حمایت از زندانیان زرند،به خانواده های تحت پوشش این انجمن ،کمک نقدی و غیر نقدی شده است.

رضا یعقوبی اظهار کرد: خانواده افراد در بند بعنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه همواره مورد نگاه و حمایت ویژه دادسرای شهرستان بوده‌اند و به همین منظور، تقویت انجمن حمایت از زندانیان و پشتیبانی از فعالیت اقتصادی این موسسه،که منافع آن به خانواده‌های نیازمند زندانیان اختصاص می یابد؛ از برنامه های مهم دادستانی شهرستان زرند است.

دادستان زرند افزود: هدف از این بازدید بررسی میدانی محل زندگی خانواده زندانیان دارای مشکلات مالی و ارزیابی دقیق نیازهای آن ها ،جهت برنامه‌ریزی موثر به منظور کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی این قشر است.

وی ادامه داد: ماحصل فعالیت اقتصادی و کمک خیرین کمک چهار میلیارد ریالی به خانواده زندانیان نیازمند، در قالب ۵۰۰ بسته کمک معیشتی شامل مواد غذایی، گوشت گرم، مرغ و کارت خرید کالا بوده، که از ابتدای سال جاری به مناسبت های مختلف به آنها اهدا شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند به دیگر برنامه های این انجمن اشاره کرد و افزود: تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال به آزادی زندانیان اختصاص یافته که در پی آن چندین نفر زندانی آزاد و از ورود ده‌ها بدهکار مالی به زندان جلوگیری شده است.

دادستان زرند بیان کرد: یکی از علل بزهکاری افراد، مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال است، که در این خصوص جهت کنترل تسری آسیب به خانواده زندانیان، استعدادیابی، حمایت مالی و معنوی از فرزندان مستعد آن‌ها از برنامه‌های در دست اقدام انجمن حمایت از زندانیان شهرستان است که موفقیت در این امر مستلزم همراهی و همکاری صنایع، نهاد‌های حمایتی، متخصصین، سازمان‌های مردم نهاد و عموم شهروندان است و بدین منظور همواره انجمن حمایت از زندانیان پذیرای راهنمایی فکری، اقدام عملی و حمایت مالی و معنوی تمامی اقشار جامعه خواهد بود.

گفتنی است با حضور دادستان زرند، رئیس و مسئول مددکاری اداره زندان، مدیر عامل و تنی چند از اعضا هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان زرند، از تعدادی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد حمایتی، جهت بررسی مشکلات آن‌ها سرکشی بعمل آمد. در این بازدید به هر خانواده تحت پوشش، یک بسته کمک معیشتی به ارزش ۲۵ میلیون ریال اهدا شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی زندانیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *