رئیس مرکز وکلا: جلوگیری از آرای پراکنده نیاز به وحدت رویه در محاکم انتظامی دارد

9:05 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۷۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز وکلا: جلوگیری از آرای پراکنده نیاز به وحدت رویه در محاکم انتظامی دارد
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه وحدت رویه در محاکم انتظامی را در راستای جلوگیری از آرای پراکنده ضروری دانست.

خبرگزاری میزان-جلسه هم اندیشی قضات محاکم انتظامی سراسر کشور با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا ،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و قضات دادگاه بدوی در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 عبدلیان‌پور با تاکید بر اهمیت و ضرورت جلسات هم اندیشی در حوزه محاکم انتظامی، گفت: در بحث ارتقای کیفی آیین نامه اجرایی در این حوزه نیاز به همفکری و ایجاد رویه‌های مستدل با کارایی بالا داریم تا در ارائه خدمات و تسریع در حل و فصل پرونده‌ها با کیفیت بیشتری اقدام کنیم.

وی با اشاره به سازوکار حاکم بر مرکز و گستردگی این مجموعه به وسعت کل کشور بیان کرد: خروجی چنین نشست‌هایی که برپایه خردجمعی است که باید به ارائه راهکار پیرامون موارد و مسائل مبتلابه حقوقی منجر شود.

رئیس مرکز وکلا در ادامه گفت: در محاکم انتظامی نیاز به یک وحدت رویه داریم تا قضات در مورد مسائل مشخص از قواعد رسیدگی واحد پیروی کنند تا اینگونه نباشد که در مورد یک موضوع و پرونده مشخص آرای پراکنده صادر شود.

عبدلیان پور در ادامه گفت: نگاه و نگرش ما بر استفاده از خردجمعی و جلسات هم اندیشی بر این پایه استوار است که بتوانیم برای رفع دغدغه‌های مردم و اعضای مرکز اقدامی موثر انجام دهیم تا از یکسو قضات در محاکم و از سوی دیگر وکلا و کارشناسان و از سوی دیگر مردم عزیزمان بتوانند در روندی مشخص و تسهیل شده به امورات خود بپردازند و از رویه‌های اجرایی رضایت کامل داشته باشند که این حقیقتاً گامی موثر در تحقق سندتحول قضایی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: وحدت رویه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *