۲ میلیون زندانی آمریکایی در تله مرگ‌بار گرما

8:37 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۷۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
۲ میلیون زندانی آمریکایی در تله مرگ‌بار گرما
بحران گرمای مرگ‌بار هوا در زندان‌های آمریکا، ۲ میلیون زندانی این کشور به‌عنوان اقشار آسیب‌پذیر را در معرض مخاطره‌ای جدی قرار داده است.

خبرگزاری میزان – گرمای سوزان در حالی سراسر آمریکا را فرا گرفته است که گروهی از شهروندان این کشور روزانه امکان کمی برای خنک شدن یا امید اندکی به زنده ماندن دارند؛ ۲ میلیون زن و مرد زندانی در زندان‌های فدرال و ایالتی آمریکا.

به گزارش واشنگتن پست، تغییرات آب‌وهوایی برای زندانیان در آمریکا به معنای تشدید خطر قرار گرفتن در معرض مرگ است.

کارشناسان تاکید دارند که افزایش دما برای بسیاری از زندانیان خطری مرگ‌بار است، زیرا زندان‌های ۱۳ ایالت در جنوب و غرب آمریکا از تهویه مطبوع براساس استاندارد‌های بین‌المللی محروم هستند و ۲۲ ایالت آمریکا نیز رویکرد مشخص و درستی درباره تنظیم دمای هوا ندارند.

یک وکیل آمریکایی می‌گوید: هیچ زندانی به مرگ در یک فضای بسته به مرگ محکوم نمی‌شود، اما این اتفاقی است که در زندان‌های آمریکا در حال وقوع است.

یک کارشناس نیز در این باره گفت: این احتمالا بزرگ‌ترین مشکل بهداشتی و ایمنی است که جمعیت زندانی با آن مواجه است.

در اوایل ماه جاری، یک زندانی زن ۴۲ ساله در یک زندان در ایالت کالیفرنیا جان خود را از دست داد؛ پرونده مرگ این زندانی در حالی بررسی می‌شود که خانواده و کارشناسان تاکید دارند که علت مرگ وی گرمای شدید بوده است.

در ایالت تگزاس نیز دادخواستی ارائه شده که به سه رقمی شدن دمای هوا در برخی از سلول‌های زندان‌های ایالتی در تابستان اشاره دارد؛ کارشناسان تاکید دارند که مقام‌های زندان تلاش می‌کنند تعداد مرگ‌ومیر‌های ناشی از گرمای هوا در زندان‌ها را بیش از حد کم اهمیت جلوه دهند.

این در حالی است که یک زندانی مرد ۳۲ ساله با سابقه بیماری صرع آگوست سال گذشته (شهریور سال گذشته) در زندان در حالی جان خود را از دست داد که دمای بدنش ۱۰۷.۵ درجه فارنهایت (۴۱.۹ درجه سانتیگراد) بود.

در حالی که اعتراض‌ها و انتقاد‌ها به موضوع گرمای بیش از حد در برخی از زندان‌های آمریکا در تابستان بالا گرفته، بسیاری از ایالت‌ها با وجود ممنوعیت قانون اساسی در برابر مجازات‌های ظالمانه و غیرعادی، دمای داخل سلول‌ها را زیر یک سطح مشخص نگه نمی‌دارند.

کارشناسان عدالت کیفری می‌گویند که تعیین مکان‌هایی که افراد زندانی در معرض شرایط گرمای خطرناک قرار می‌گیرند، یکی از به حاشیه‌رفته‌ترین و ضعیف‌ترین جوامع در آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بی‌توجهی به بالا بودن دمای هوا در زندان‌های آمریکا در حالی رخ می‌دهد که جمعیت زندان‌ها در این کشور به سمت پیری می‌رود؛ در حال حاضر شمار قابل توجهی از زندانیان آمریکایی به دلیل سن بالا از بیماری‌هایی مانند فشار خون که با گرما تشدید می‌شود، رنج می‌برند.

در عین حال، در برخی از ایالت‌های آمریکا دوره گرما طولانی‌تر است و این به معنای قرار داشتن زندانیان در معرض گرمای مرگ‌بار در بازه زمانی بیشتری است.

نکته مهم دیگر اینکه، زندانیان دارای بیماری‌های روانی و افسردگی سهم نامتناسبی از جمعیت زندان‌های آمریکا دارند؛ این در حالی است که مصرف‌کنندگان دارو‌های ضد افسردگی و روان پریشی به سرعت دمای بدنشان افزایش می‌یابد و گرمای هوا آن‌ها را در معرض مخاطرات جدی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *