ایران حمله به شیعیان پاکستان را محکوم کرد

8:09 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۷۶۷
ایران حمله به شیعیان پاکستان را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حمله به شیعیان پاکستان، گفت که جمهوری اسلامی ایران تمامی اشکال افراط‌گرایی که شیرازه وحدت جهان اسلام و کشور برادر و همسایه پاکستان را هدف گرفته است، محکوم می‌کند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله مسلحانه گروه‌های تکفیری و افراطی به شیعیان منطقه پاراچنار پاکستان را که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد، به شدت محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: این اقدام جنایت‌کارانه قلب همه مسلمانان را اندوهگین ساخت و ضمن نمایش مظلومیت مردم منطقه یادشده، ماهیت جنایت‌کارانه جریانات تکفیری و ضرورت مبارزه هماهنگ، ریشه‌ای و مقتدرانه با این گروهک‌ها را آشکار کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تمامی اشکال افراط‌گرایی که شیرازه وحدت جهان اسلام و کشور برادر و همسایه پاکستان را هدف گرفته است، محکوم کرده و بر ضرورت همبستگی تمامی کشور‌های اسلامی برای مبارزه موثر با گروهک‌های تکفیری تاکید می‌کند؛ همچنین همکاری کشور‌های منطقه برای مبارزه مستمر با مرتکبان، سازمان دهندگان، پشتیبانان و حامیان مالی این اقدام‌های تروریستی را ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌داند.

کنعانی ضمن تقدیر از اقدام‌های دولت جمهوری اسلامی پاکستان در مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی، بر لزوم تداوم تلاش‌ها و اقدام‌های قاطع برای برخورد با عاملان جنایت‌های اخیر و حفظ جان مردم منطقه پاراچنار تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *