رانش زمین در هند؛ بیش از ۹۰ نفر کشته شدند

17:10 - 09 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۷۲۴
رانش زمین در هند؛ بیش از ۹۰ نفر کشته شدند
بارش شدید باران و رانش زمین متعاقب آن در ایالت کرالای هند یکی از بدترین بلایای طبیعی این کشور را در سال‌های اخیر رقم زد.

خبرگزاری میزان – رانش زمین بر اثر باران‌های موسمی شدید اخیر در هند دست‌کم ۹۳ کشته برجای گذاشت.

به گزارش الجزیره، مقام‌های ایالت کرالای هند اعلام کردند که تعداد قربانیان رانش زمین در این ایالت به رقم ۹۳ نفر رسید؛ ضمن اینکه ۱۲۸ مصدوم هم در بیمارستان بستری شدند.

 

رانش زمین در هند؛ کشته شدن دست کم ۹۳ نفر

آن‌ها تاکید کردند: این بدترین بلای طبیعی در ایالت کرالا است؛ بارش شدید باران مانع کمک‌رسانی به افرادی می‌شود که گرفتار شده‌اند؛ رانش زمین ارتباط با دست‌کم چهار روستا قطع کرد و تلاش‌های امدادی به دلیل ادامه بارندگی‌ها و مسدود شدن جاده‌ها با مشکل مواجه شد؛ بیشتر قربانیان کارگران املاک چای و خانواده‌هایشان بودند که در پناهگاه‌های موقت خوابیده بودند.

در عین حال، گزارش‌ها از سرگردان شدن دست‌کم ۱۰۰ خانواده در پی رانش زمین در ایالت کرالا حکایت دارند.

 

رانش زمین در هند؛ کشته شدن دست کم ۹۳ نفر

اداره هواشناسی هند اعلام کرد که پس از بارش شدید باران در روز سه‌شنبه در ایالت کرالا، انتظار می‌رود که این روند در ساعات آینده با شدت بیشتری ادامه داشته باشد.

باران‌های موسمی در سراسر هند از ژوئن (خرداد) تا سپتامبر (شهریور)، برای تجدید منابع آب، کشاورزی و در نتیجه معیشت میلیون‌ها کشاورز و امنیت غذایی نزدیک به ۲ میلیارد نفر در جنوب آسیا حیاتی است، اما ویرانی را نیز به‌صورت رانش زمین و سیل به ارمغان می‌آورد.

تعداد سیل‌ها و رانش‌های مرگ‌بار زمین در هند در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ کارشناسان می‌گویند که این امر ناشی از تشدید بحران تغییرات آب‌وهوایی است.

 

رانش زمین در هند؛ کشته شدن دست کم ۹۳ نفر

طوفان‌های موسمی شدید در اوایل ماه جاری بخش‌هایی از پایتخت مالی بمبئی را درنوردید؛ صاعقه در ایالت شرقی بیهار نیز در آن زمان دست‌کم ۱۰ کشته بر جای گذاشت.

طی بدترین سیل یک قرن اخیر در کرالا در سال ۲۰۲۸ دست‌کم ۵۰۰ نفر کشته شدند.

با وجود این، بدترین رانش زمین هند در دهه‌های اخیر در سال ۱۹۹۸ رخ داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیل در هند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *