۲ زندانی مالی شهرستان اسکو به حرمت خون پاک شهدای خدمت آزاد شدند

9:18 - 09 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۵۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲ زندانی مالی شهرستان اسکو به حرمت خون پاک شهدای خدمت آزاد شدند
 رئیس دادگستری شهرستان اسکو گفت: طرفین پرونده‌های مالی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال به عشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از حق خود گذشته و به حرمت خون پاک شهدای خدمت دو نفر زندانی مالی به میزان ۵۹۰ میلیون ریال از بند زندان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان- مهدی شمسی با بیان اینکه پرونده‌ای ۶ کلاسه که بیش از بیست سال محل مناقشه و منازعه بود با تلاش‌های اعضای شعبه ۲ شورای حل اختلاف شهرستان اسکو حل و فصل شد، اظهار کرد: شاکی پرونده از حق خود به عشق اباعبدالله الحسین (ع) به ارزش ۱۲ میلیارد ریال گذشت کرد.

 رئیس دادگستری شهرستان اسکو در ادامه افزود: در چهار فقره پرونده مالی دیگر به ارزش ۵۹۰ میلیون ریال که موجب محبوس شدن دو نفر زندانی شده بود با تلاش‌های اعضای اجرای احکام شورای حل اختلاف سهند در جهت اصلاح ذات‌البین و صلح و سازش و به برکت خون پاک شهدای خدمت خاتمه یافته و محبوسین از بند زندان رهایی یافتند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است و یکی از کار‌های آن ایجاد صلح و سازش بین طرفین بوده و سازش این تعداد پرونده نشان از همت اعضای فعال در شورای حل اختلاف در جهت ایجاد صلح و مصالحه بین طرفین داشته و همچنین در راستای وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف سهند و جلوگیری از اطاله دادرسی همواره این مسیر پویاتر ادامه خواهد یافت و اختتام پرونده‌ها با صلح و سازش به طور طبیعی موجب رفع کدورت‌ها و مشکلات ناشی از این امر می‌شود.

شمسی افزود: همزمان با آغاز پویش‌های صلح و سازش، طی خرداد ماه در ۱۰۵ فقره پرونده حقوقی و کیفری، با تلاش اعضای شعبه ۳ شورای حل اختلاف شهر جدید سهند بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های حقوقی و کیفری با صلح و سازش مختومه شده و در چندین فقره پرونده، طرفین دعوی به حرمت خون پاک شهدا خدمت از حق خود گذشت کردند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: آزادی زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *