دومین کارگاه آموزشی ویژه متقاضیان پروانه تخصصی مشاوران اتومبیل در دادگستری استان کردستان برگزار شد

9:29 - 09 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۴۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دومین کارگاه آموزشی ویژه متقاضیان پروانه تخصصی مشاوران اتومبیل در دادگستری استان کردستان برگزار شد
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: دومین کارگاه آموزشی ویژه متقاضیان پروانه تخصصی مشاوران اتومبیل در سال جاری برای ۵۲ نفر از مشاوران اتومبیل شهر سنندج در محل سالن اجتماعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی با اشاره به اینکه حوزه معاملات خودرو جزو حوزه‌هایی است که پول‌های فراوانی در معاملات آن رد و بدل می‌شود، اظهار کرد: گستره این حوزه و تنوع آن زمینه مناسبی را برای کلاهبرداران فراهم کرده است تا در آن فعالیت غیرقانونی کرده و نظم این حوزه را مختل کنند و باعث افزایش حجم ورودی پرونده به مراجع قضایی گردند.

وی از برگزاری دومین کارگاه آموزشی ویژه متقاضیان پروانه تخصصی مشاوران اتومبیل در سال جاری برای ۵۲ نفر از مشاوران اتومبیل خبر داد و افزود: به منظور ارتقا آگاهی‌های عمومی- حقوقی مشاوران اتومبیل، پیشگیری از تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی در محاکم، تثبیت معاملات، تنظیم قرارداد‌های اصولی و ... پس از برگزاری ۱۲ ساعت کارگاه آموزشی، آزمون این دوره برگزار شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها تنظیم قراداد‌های اصولی، افزایش سطح دانش مشاوران اتومبیل و صدور پروانه‌ی تخصصی برای آن‌ها است.

وی تصریح کرد: متقاضیان پس از حضور در کارگاه آموزشی که موضوع‌های امور صنفی و ثبتی، موارد مالیاتی، سرفصل‌های کیفری و حقوقی مرتبط توسط اساتید مجرب و با تجربه در آن تدریس شد در آزمون شرکت کرده و باید حد نصاب نمره را کسب کنند.

اسدی افزود: حداقل نمره‌ی قبولی در این دوره، کسب نمره‌ی ۱۲ از ۲۰ است که شرکت‌کنندگان پس از قبولی جهت صدور و اخذ پروانه‌ی تخصصی، به اداره ثبت اسناد و املاک استان معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *