درخواست ۵۳ محکوم زندان ماهشهر در کمیسیون عفو و بخشودگی استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت

13:57 - 07 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۳۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
درخواست ۵۳ محکوم زندان ماهشهر در کمیسیون عفو و بخشودگی استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت
رئیس کل دادگستری خوزستان از بررسی درخواست ۵۳ محکوم زندان ماهشهر در کمیسیون عفو و بخشودگی استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- یکی از تأکیدات رئیس قوه قضاییه در بازدید بهمن ماه سال گذشته از زندان مرکزی اصفهان و همچنین مردادماه سال جاری از زندان شهرکرد، بهره‌مندی زندانیان واجدشرایط از ارفاقات قانونی بوده است.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در زندان ماهشهر و تشکیل کمیسیون عفو و بخشودگی در این ندامتگاه گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از زندانیان حوزه‌های مختلف قضایی مرتبط با زندان ماهشهر، تقاضای عفو و بخشودگی داشتند، ضمن بررسی افراد واجد شرایط توسط دبیرخانه کمیسیون با تشکیل جلسه در زندان و دیدار چهره به چهره با واجدین شرایط، تقاضای ۵۳ نفر از آنان پس از استماع اظهارات و توجیهاتی که خودشان برای استحقاق عفو و مشمول رأفت قرار گرفتن داشتند، همچنین بررسی‌های لازم در مورد آنان از جمله پرونده قضایی، عناوین اتهامی، میزان محکومیت تحمل شده و همچنین اخلاق و رفتار زندانی متقاضی در ایام تحمل حبس و آثار اصلاحی و باز اجتماعی شدن آنان، مورد رسیدگی قرار گرفت و با تعدادی از درخواست‌ها که واجد شرایط تشخیص داده شد، موافقت و به کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی ارسال شد.

دهقانی تصریح کرد: یکی سیاست‌های قوه قضاییه در سنوات اخیر، کاهش جمعیت کیفری، عفو و بخشش محکومین واجدشرایط است. به عبارت دیگر همانطور که قوه قضاییه بر امر عدالت و اجرای قانون و شرع تاکید دارد، بر اساس حکمرانی اسلامی، عفو و بخشش را مکمل اجرای قانون می‌داند.

وی افزود: در همین راستا ضمن انجام بازدید و بررسی‌های قضایی توسط دادیاران ناظر، قضات و مسئولین قضایی از زندان‌ها، با برنامه‌ریزی انجام شده کمیسیون عفو نیز در تمامی زندان‌های استان با حضور اعضای تشکیل و به درخواست‌های افراد واجد شرایط رسیدگی می‌شود.

بنابراین گزارش اولین باری است که بنا به تدبیر و دستور رئیس کل دادگستری استان خوزستان کمیسیون عفو استانی در زندان، با حضور متقاضیان عفو و شنیدن اظهارات آنان برگزار و قرار است این جلسات در کلیه زندان‌های استان نیز به همین نحو برگزار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *