پیش‌بینی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور از فردا

11:48 - 07 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۲۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پیش‌بینی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور از فردا
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال وقوع بارش‌های شدید در دو استان و صدور هشدار هواشناسی نارنجی، از پیش‌بینی کاهش دما در نوار شمالی کشور از فردا خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آب‌وهوای امروز یکشنبه ۷ مردادماه گفت: برای امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، همراه با خیزش گردوخاک در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها کماکان تا روز‌های پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر و شب دوشنبه تا پنجشنبه جنوب کشور و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق را خواهد داشت.

گودرزی در ادامه توضیح داد: شدت بارش برای امروز که در حد هشدار نارنجی خواهد بود در غرب مازندران و شرق اردبیل است و هم‌وطنان عزیز در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس هواشناسی افزود: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و برای سه روز آینده نیز در نوار شرقی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید، خیزش گردوخاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین برای سه روز آینده آب‌های جنوب کشور و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی در مورد وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: تهران بعدازظهر امروز افزایش باد را خواهد داشت و بیشینه دما امروز به ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید، اما از فردا دمای تهران کمی خنک خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *