زائران اربعین به مهر خوردن گذرنامه توجه داشته باشند

15:22 - 06 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۱۶۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
زائران اربعین به مهر خوردن گذرنامه توجه داشته باشند
یکی از توصیه‌های مهم قضایی و امنیتی به زائران اربعین، دقت در مُهر خوردن گذرنامه در زمان ورود به خاک عراق است.

خبرگزاری میزان - باتوجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی، بسیاری از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با انجام مراحل ثبت‌نام، دریافت گذرنامه زیارتی و فراهم کردن مقدمات سفر، خود را برای عزیمت به کشور عراق جهت شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین و زیارت نواحی مقدسه آماده می‌کنند.

اعتبار گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله است و افرادی که سال قبل گذرنامه زیارتی دریافت کرده‌اند همچنان می‌توانند از این گذرنامه‌ها استفاده کنند.

زائران اربعین در کنار توجه به انتخاب مرز مناسب برای خروج از کشور و رعایت توصیه‌های بهداشتی لازم است که سایر توصیه‌های مربوط به این سفر را نیز در نظر داشته باشند.

یکی از توصیه‌های مهم در حوزه قضایی برای سفر زیارتی اربعین و خروج از کشور، مراقبت هموطنان در رابطه با مُهر خوردن گذرنامه خود در زمان ورود به خاک عراق است.

چرا زائران اربعین باید به مهر خوردن گذرنامه توجه داشته باشند؟

با توجه به اینکه ممکن است به هر دلیل از جمله، شلوغی و ازدحام جمعیت و عجله برای ورود به خاک عراق، گذرنامه افراد مهر نخورد لازم است زائران نسبت به مهر شدن گذرنامه خود توجه کافی را داشته باشند.

مجازات کیفری در صورت عدم مهر خوردن گذرنامه

در صورت عدم مهر خوردن گذرنامه مسافرانی که به کشور عراق وارد می‌شوند، ورود به خاک عراق از سوی مقامات این کشور غیرقانونی تلقی می‌شود و مجازات کیفری به دنبال خواهد داشت.

به همین جهت، به زائران و هموطنان توصیه می‌شود که در صورت عدم درج مهر ورود از سوی مقامات عراقی به هر دلیلی، برای درج مهر اصرار کنند و بدون آن عجله‌ای برای ورود به کشور عراق نداشته باشند.

انتهای پیام. /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *